Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Ferrari

"Ferrari behoudt historische status en vetorecht in 2021"

Er wordt nog altijd druk gesproken over de nieuwe regels voor de Formule 1 die in 2021 ingaan. Zo laat F1-baas Ross Brawn weten dat het team van Ferrari ook in 2021 zal beschikken over het veelbesproken vetorecht.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Ferrari

Het Italiaanse team is van alle teams het langst aanwezig in de Formule 1 en beschikt daarom over een speciale status. Die status zal Ferrari behouden in 2021: "Ferrari zal ook in 2021 gezien worden als een historisch team en behoudt daarmee ook het vetorecht. Daarmee kan men bepaalde beslissingen wat betreft de regelgeving tegenhouden", aldus Ross Brawn tegenover La Stampa.

De F1-baas twijfelt daarnaast niet over het invoeren van de budgetbeperking voor de teams: "We moeten kijken naar de toekomst van alle teams en dan kan het niet zo zijn dat elk team 400 miljoen zou moeten uitgeven, dat is veel te veel. De budgetbeperking gaat er dan ook komen, want die is simpelweg nodig."

Volgens Brawn is ook gesproken over de inzet van standaardonderdelen, maar voorlopig lijken de grote teams hier geen oren naar te hebben: "We hebben teams wel gevraagd om enkele onderdelen van de wagen beschikbaar te stellen voor andere teams, om zo andere teams de mogelijkheid te bieden om geld te besparen."

Eind deze maand hoopt de F1-organisatie tot overeenstemming te komen met de teams. Op 31 oktober moet namelijk duidelijkheid zijn over de nieuwe regels voor 2021 en daarna.

Luister hieronder naar de nieuwste F1-podcast van RacingNews365, waarin Tom Coronel, Joe van Burik en Rudy van Buren uitgebreid napraten over de Grand Prix van Japan.

19 reacties

    Horner "Op dat vlak wordt Max Verstappen sterker en sterker"