Daardoor kwam het totaalaantal ronden van de Ferrari SF1000 tijdens de testweken op 844 te staan. Na enkele problemen tijdens de eerste week - zo gaf een Italiaanse krachtbron de geest - verliep de tweede week op het oog soepeler voor de Scuderia. In de tweede week werden er aanzienlijk meer ronden (490) gereden dan tijdens de eerste drie dagen (354). Het zorgt voor gemengde gevoelens bij Ferrari-teambaas Mattia Binotto, die aangeeft content te zijn met de manier waarop de testdagen op zich zijn verlopen. "Ik ben tevreden over de manier waarop we ons testprogramma hebben afgewerkt, maar ook de manier waarop het team heeft gepresteerd." "We hebben de testdagen op een heel andere manier benaderd dan het voorgaande jaar. De eerste drie dagen hebben we de SF1000 op allerlei verschillende manieren leren kennen, terwijl we de afgelopen twee dagen raceweekendsimulaties hebben uitgevoerd", zo legt Binotto de nieuwe aanpak uit. "De snelheid over een enkele ronde is nog niet zoals we willen. De voortekenen wat betreft de betrouwbaarheid en de long runs zijn echter positief, maar nog niet positief genoeg", aldus de Italiaanse teambaas, die toegeeft dat er nog wel wat werk te verrichten is voor Ferrari. "We keren terug naar Maranello met een enorme hoeveelheid data om te analyseren, met de kennis in het achterhoofd dat we veel werk te doen hebben. Als team zijn we echter klaar voor de Australische Grand Prix, waarna we een beter idee zullen hebben hoe we er precies voor staan."
Meest gelezen