Ferrari introduceert op Monza een groot updatepakket, waarbij de Scuderia maar liefst negen nieuwe updates meebrengt. In totaal gaat het om zeven permanente updates, terwijl de voor- en achtervleugel specifiek zijn aangepast voor het hogesnelheidscircuit van Monza. De iconische baan is namelijk een typisch voorbeeld van een low-downforce circuit, waarbij vooral de topsnelheden naar grote hoogten zullen stijgen.
Er is het nodige aan de vloer, bij de diffuser en aan de engine cover aangepast, om er zo voor te zorgen dat de (aero-)verliezen richting de onderkant van de auto worden beperkt. Bovendien zijn er nog kleine aanpassingen doorgevoerd aan de neus en bij de spiegels, waarbij de luchtstroom moet worden verbeterd.
Bij McLaren wordt er een nieuwe sidepod geïntroduceerd, die ervoor moet zorgen dat de luchtstroom moet worden verbeterd en dat is dan gunstig voor de aerodynamische performance, vooral aan de achterkant van de auto. Verder is de geometrie aan de voorkant wat gewijzigd om meer koelingslucht richting de brake ducts te sturen, aangezien de remmen het zwaar hebben op het circuit van Monza.
Mercedes heeft zich gefocust op de achtervleugel, waarbij het voornaamste doel is om de luchtweerstand te verminderen. Bij Red Bull zijn er alleen specifieke aanpassingen aangebracht voor Monza, waarbij de voor- en achtervleugel er anders uitzien dan normaal. Dit alles om de luchtweerstand zo laag mogelijk te houden.
Ontdek de beste slots en fruitautomaten en ontvang €50 aan Free Spins bij €25 inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
ontvang €50 aan Free SpinsMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!