Ferrari-sponsor weerspreekt claims Marlboro-sluikreclame

Er was de hele week al het nodige te doen over de hoofdsponsor van Ferrari, Mission Winnow. De logo's zouden volgens de Australische tabaksreclamewet als sluikreclame voor sigarettenmerk Marlboro dienen. Ferrari is het vanzelfsprekend niet eens met die claim.

Mission Winnow is een initiatief van tabaksgigant Phillip Morris, de onderneming waar ook sigarettenmerk Marlboro onder valt. Hoewel Mission Winnow er juist op gericht is tabaksgebruik terug te dringen, zou het logo teveel doen denken aan dat van Marlboro, zoals het eind jaren '90, begin jaren '00 op de Ferrari's verscheen.

Ondertussen zijn ook de Australische gezondheidsinstanties een onderzoek gestart naar Ferrari's intenties met Mission Winnow, terwijl Phillip Morris zelfs de Australische claims verwerpt.

"We zijn op de hoogte van de gesprekken die in Australië gevoerd worden en we werken samen met de organisatie van de Grand Prix van Australië om snel te kunnen schakelen mocht de Australische overheid dat nodig achten."

"Het Mission Winnow-initiatief is echter een initiatief dat staat voor positieve verandering. Het is dan ook jammer dat we dat initiatief moeten beschermen tegen derden die Mission Winnow ten onrechte in verband brengen met tabak of andere nicotinehoudende producten", vervolgt woordvoerder Tommaso Di Giovanni in gesprek met Racefans.

"Het initiatief Mission Winnow, waar de sponsordeal met Ferrari deel van uitmaakt, voldoet aan alle relevante wetten die in Australië en de staat Victoria op ons van toepassing zijn."

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen