Ferrari-sponsor weerspreekt claims Marlboro-sluikreclame
Mission Winnow is een initiatief van tabaksgigant Phillip Morris, de onderneming waar ook sigarettenmerk Marlboro onder valt. Hoewel Mission Winnow er juist op gericht is tabaksgebruik terug te dringen, zou het logo teveel doen denken aan dat van Marlboro, zoals het eind jaren '90, begin jaren '00 op de Ferrari's verscheen.
Ondertussen zijn ook de Australische gezondheidsinstanties een onderzoek gestart naar Ferrari's intenties met Mission Winnow, terwijl Phillip Morris zelfs de Australische claims verwerpt.
"We zijn op de hoogte van de gesprekken die in Australië gevoerd worden en we werken samen met de organisatie van de Grand Prix van Australië om snel te kunnen schakelen mocht de Australische overheid dat nodig achten."
"Het Mission Winnow-initiatief is echter een initiatief dat staat voor positieve verandering. Het is dan ook jammer dat we dat initiatief moeten beschermen tegen derden die Mission Winnow ten onrechte in verband brengen met tabak of andere nicotinehoudende producten", vervolgt woordvoerder Tommaso Di Giovanni in gesprek met Racefans.
"Het initiatief Mission Winnow, waar de sponsordeal met Ferrari deel van uitmaakt, voldoet aan alle relevante wetten die in Australië en de staat Victoria op ons van toepassing zijn."
Download de Formule 1-kalender 2019
Zet de F1-kalender van 2019 met een klik in de agenda van je smartphone of pc en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
Download de kalender! Download de kalender!
Reacties
Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.
Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in