Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Ferrari-sponsor weerspreekt claims Marlboro-sluikreclame

Er was de hele week al het nodige te doen over de hoofdsponsor van Ferrari, Mission Winnow. De logo's zouden volgens de Australische tabaksreclamewet als sluikreclame voor sigarettenmerk Marlboro dienen. Ferrari is het vanzelfsprekend niet eens met die claim.

Mission Winnow is een initiatief van tabaksgigant Phillip Morris, de onderneming waar ook sigarettenmerk Marlboro onder valt. Hoewel Mission Winnow er juist op gericht is tabaksgebruik terug te dringen, zou het logo teveel doen denken aan dat van Marlboro, zoals het eind jaren '90, begin jaren '00 op de Ferrari's verscheen.

Ondertussen zijn ook de Australische gezondheidsinstanties een onderzoek gestart naar Ferrari's intenties met Mission Winnow, terwijl Phillip Morris zelfs de Australische claims verwerpt.

"We zijn op de hoogte van de gesprekken die in Australië gevoerd worden en we werken samen met de organisatie van de Grand Prix van Australië om snel te kunnen schakelen mocht de Australische overheid dat nodig achten."

"Het Mission Winnow-initiatief is echter een initiatief dat staat voor positieve verandering. Het is dan ook jammer dat we dat initiatief moeten beschermen tegen derden die Mission Winnow ten onrechte in verband brengen met tabak of andere nicotinehoudende producten", vervolgt woordvoerder Tommaso Di Giovanni in gesprek met Racefans.

"Het initiatief Mission Winnow, waar de sponsordeal met Ferrari deel van uitmaakt, voldoet aan alle relevante wetten die in Australië en de staat Victoria op ons van toepassing zijn."

Weerbericht Regen en onweer teisteren kwalificatie GP Oostenrijk