In Frankrijk werden de nieuwe regels voor de achtervleugels voor het eerst toegepast. De strengere tests moeten ervoor zorgen dat de vleugels op hoge snelheid niet teveel door gaan hangen, wat een snelheidsvoordeel op zou leveren. Mede door de aandacht die Mercedes voor het probleem vroeg, door de achtervleugel van Red Bull keer op keer te benoemen, kwamen de reglementswijzigingen tot stand. De storm rondom de vleugels is nog niet gaan liggen, want de aandacht is nu gevestigd op de voorvleugel van de Mercedes W12. De horizontale elementen van de voorvleugels van Lewis Hamilton en Valtteri Bottas buigen op hoge snelheid ver door. Dit moet het team van Mercedes een aerodynamisch voordeel, alsmede een tijdsvoordeel opleveren. Red Bull-teambaas Christian Horner en adviseur Helmut Marko wezen in de voorbije weken al meermaals naar de voorvleugel van Mercedes. Van een formeel protest is nog geen sprake, maar RacingNews365 heeft vernomen dat de FIA momenteel onderzoek doet, op basis van videobeelden, naar de flexende voorvleugel. RacingNews365 vroeg Horner in Frankrijk naar de ontwikkelingen omtrent Mercedes' voorvleugel: "Ik denk dat er ook van dit weekend volop beelden zijn. We vertrouwen op de FIA in deze kwestie." "Je kan de voorvleugel niet anders behandelen dan de achtervleugel. Wat geldt (qua regels, red.) voor de achtervleugel, daarvan zou je verwachten dat dit ook zou gelden voor de voorvleugel."
Meest gelezen