Max Verstappen liet zich vorig jaar al regelmatig kritisch uit op het Italiaanse rubber. Na zijn klapband dit jaar in Bakoe, die hem een zekere overwinning kostte, maakte hij van zijn hart ook geen moordkuil. Pirelli probeerde de problemen eerst te verbloemen en wees naar de teams, maar past nu toch de constructie van de achterbanden aan. De nieuwe achterbanden worden vanaf de GP van Groot-Brittannië in gebruik genomen. Verstappen liet in Oostenrijk al weten dat Pirelli hem indirect toch zijn gelijk heeft gegeven door de nieuwe achterbanden te introduceren. "Want als er geen probleem was, waarom dan deze banden?", vertelde hij in gesprek met onder meer RacingNews365. Een rake opmerking die gevolgd werd door een cynische: "Als ze maar heel blijven." Isola legt uit waarom Pirelli toch met een gewijzigde achterband komt, ondanks dat er volgens het bedrijf geen structurele problemen met het rubber waren. "We zijn niet bezorgd over de banden, maar deze band geeft ons meer marge en is steviger. We zouden wel dom zijn om deze dan niet te gebruiken, want voor de coureurs en teams maakt het weinig verschil qua balans." Isola vertelt op de Red Bull Ring dat de nieuwe band goed ontvangen is door de teams en coureurs. Pirelli gaat de data analyseren, maar verwacht geen problemen - wat betekent dat de band 99% zeker gebruikt wordt op Silverstone. "We hebben geen klachten gehoord. Ik zie dan ook geen redenen om deze band niet te introduceren op Silverstone. Vannacht krijgen we alle data en gaan we deze analyseren tezamen met de feedback. Zaterdag volgt de definitieve beslissing."
Meest gelezen