Pirelii kreeg voor dit jaar de opdracht om banden te ontwikkelen die wat sneller slijten, waardoor er meer actie op de baan zou zijn en er meer verschillende strategieën uitgedacht konden worden. Het idee had echter een averechts effect en dus zet de Formule 1 voor 2021 in op banden die juist weer een stuk langer meegaan. Ook daar moet echter een goede balans in worden gevonden: "We kunnen we een band ontwikkelen zoals voor 24 uur van Le Mans, maar het mag niet zo zijn dat dat ten koste gaat van pitstops in de Formule 1, de fans houden namelijk van die vliegensvlugge pitstops", aldus technisch kopstuk van de Formule 1, Pat Symonds. Hoe de Formule 1-band van 2021 er exact uit gaat zien weet Symonds nog niet, maar Pirelli zegt wel snel te willen weten waar het aan toe is: "Als de banden rigoureurs moeten veranderen met het oog op 2021, dan moeten we dat snel weten, want dan gaan we daar graag in mee", aldus Pirelli's Mario Isola in gesprek met Motorsport-Total .
Meest gelezen