Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Pierre Gasly

Gasly kan de Red Bull-familie mogelijk al snel verlaten

Pierre Gasly zal voorlopig niet voor Red Bull rijden, nadat Sergio Perez zijn contract bij het team verlengde. Alhoewel de Fransman een Red Bull-contract heeft tot en met 2023, zou hij toch al eerder het AlphaTauri-schip kunnen verlaten.

Gasly Marko
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPB Images

Pierre Gasly kan aan het einde van het jaar de Red Bull-familie gaan verlaten. De Fransman heeft voorlopig (tot en met in ieder geval 2024) geen uitzicht op een zitje bij het hoofdteam Red Bull Racing, waardoor hij aan het einde van 2022 onder voorwaarden kan vertrekken.

Hij heeft momenteel weliswaar een contract dat loopt tot en met 2023, maar RacingNews365 heeft van bronnen dichtbij Gasly begrepen dat er een clausule in zijn verbintenis is opgenomen waardoor hij Red Bull al eind 2022 kan verlaten als een team dat beter is dan AlphaTauri zich meldt voor de 26-jarige coureur.

Gevraagd naar zijn plannen voor de toekomst, is Gasly in gesprek met onder meer RacingNews365 terughoudend. "Mijn contractsituatie bij Red Bull is vrij duidelijk. Ik heb discussies met Helmut Marko en het management om te zien wat de beste optie is voor ons allemaal."

"De keuze om Sergio Perez te behouden was heel logisch, dus dat kwam niet als een verrassing. Het betekent wel veel voor mijn carrière in de komende jaren, dus daarom moeten we het gesprek aangaan om te kijken naar de toekomst."

Gasly houdt de lippen stijf op elkaar

Gevraagd naar de mogelijke clausule in zijn contract waardoor hij de Red Bull-familie al aan het einde van dit jaar kan verlaten voor een beter team dan AlphaTauri, probeert Gasly de lippen echter stijf op elkaar te houden. Er zijn gesprekken gaande, maar met wie en/of welke teams, dat is niet duidelijk. Toch lijkt hij zo te bevestigen dat hij mag onderhandelen met andere teams. Waarom zou hij namelijk discussies voeren als hij het team contractueel niet mag verlaten?

"Zoals ik zeg: het zijn gesprekken die gaande zijn en ik heb er niets aan toe te voegen. Ik weet waarom ik hier ben in Formule 1. Ik ben competitief en wil presteren. F1-coureurs zijn hier om races te winnen en voor titels te strijden. Daarom blijf ik pushen tot de limiet. Dat gaat het verschil maken."

"Als mijn contract eindigt mag ik zeker buiten de familie kijken. Over de periode daarvoor heb ik niets toe te voegen aan wat ik al heb gezegd. Mijn situatie is heel duidelijk en er zijn gesprekken gaande. Meer heb ik niet te zeggen."

Gasly wordt bijvoorbeeld in verband gebracht met een team als McLaren, dat op papier beter is dan AlphaTauri en waar Ricciardo het momenteel lastig heeft. Verder lijken er in ieder geval voor 2022 niet veel opties te zijn voor Pierre buiten de Red Bull-familie.

Ook interessant:

Verstappen moet wederom boven zijn Red Bull uitstijgen

In de nieuwste RN365 F1-podcast blikken we uitgebreid vooruit op de GP van Azerbeidzjan, maar staan Tom Coronel en co. ook stil bij alle andere gebeurtenissen in F1. Wat te denken van de contractverlenging van Sergio Perez? Beluister de nieuwe podcast hieronder.

Formule 1 GP Azerbeidzjan 2022 RN365 Nieuwsdossier

11 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Goed nieuws voor Ferrari: FIA versoepelt F1-motorregels