Tijdens de Grand Prix van Groot-Brittannië experimenteerde Haas al eerder met verschillende aerodynamische pakketten op haar twee bolides. Het team was namelijk niet zeker of de laatste grote update, die in Barcelona werd geïntroduceerd, zorgde voor betere prestaties. Omdat Romain Grosjean en Kevin Magnussen elkaar in Engeland echter al vroeg in de race toucheerden en daardoor beiden uitvielen, kon er niet voldoende data worden verzameld. Aankomend weekend, tijdens de GP van Duitsland, zal het experiment daarom worden voortgezet. Magnussen zal met een geheel nieuwe aero-update aan de start van het Grand Prix-weekend verschijnen. Zijn Franse teamgenoot zal daarentegen, net als op Silverstone, rondrijden met hetzelfde pakket als tijdens het eerste raceweekend van het seizoen, in Australië. Volgens Haas-teambaas Guenther Steiner moet de nieuwe update op de bolide van zijn Deense coureur ervoor zorgen dat de wagen meer downdorce genereert en beter te besturen wordt. Daarnaast hoopt de teambaas dat er ook verbetering optreedt wat betreft de werking van de banden. "Hockenheim is weer een heel ander circuit, met hogere temperaturen dan in Silverstone. Bovendien is iedereen ervan op de hoogte dat we in Groot-Brittannië helaas niet genoeg data hebben kunnen verzamelen", zucht de Italiaan. "Deze update zal er hopelijk voor zorgen dat we de banden sneller op de goede temperatuur krijgen. Op dit moment is dat voor ons namelijk het belangrijkste aspect waar we op moeten focussen", aldus Steiner.
Meest gelezen