Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Lewis Hamilton

Hamilton hekelt slechte strategie Mercedes tijdens GP Japan

Mercedes sleepte tijdens het raceweekend in Japan weliswaar de wereldtitel voor de constructeurs in de wacht, na afloop van de Grand Prix was Lewis Hamilton niet te spreken over de tactische keuzes die zijn werkgever gedurende de race had gemaakt.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes

Vooraan het veld maakte alle coureurs tijdens de Grand Prix van Japan twee pitstops. Via de radio was te horen dat de bandendegradatie extremer was dan de teams vooraf hadden geanticipeerd. Ook Lewis Hamilton reed twee keer door de pitstraat om versrubber te gaan halen, en finishte de race uiteindelijk als derde.

De vijfvoudig wereldkampioen denkt echter dat er wel meer had ingezeten, mits zijn team hem een betere strategie had gegeven. Een éénstopstrategie was volgens hem zeker wel mogelijk geweest, zo vertelt hij na afloop: "Als het team mij tijdens de race beter had aangestuurd, dan had ik een éénstopper makkelijk werkend kunnen maken", zo wordt hij geciteerd door RaceFans.net.

Halverwege de race switchte Hamilton van de zachte naar de medium banden. In theorie had hij met die banden de race uit kunnen rijden, maar het team koos ervoor om hem aan te laten zetten, waardoor een tweede stop het logische gevolg was. Via de teamradio uitte de Mercedes-coureur nog tijdens de race zijn onvrede en riep dat het 'een fuck-up' van het team was.

"Toen het team mij op de medium band zette, vertelde ze me dat we voor een twee-stopper zouden gaan, omdat de bandenslijtage erg hoog was. Ik moest het gat naar Sebastian Vettel dichten, maar dat vergde extreem veel van de banden. Op die manier was het duidelijk dat ik nooit het einde zou halen op die tweede set banden."

"Als ik vanaf het begin van de race beter mijn banden had kunnen managen, dan had ik anders gereden en hadden we het mogelijk tot het einde van de race gered op de set medium banden. Maar ja, dit is natuurlijk allemaal achteraf gepraat", zo luidt de conclusie van de Brit, die achter Valtteri Bottas en Sebastian Vettel uiteindelijk als derde over de finish kwam.

RN365 Nieuwsdossier Formule 1 GP Japan 2019

Volg hier het laatste nieuws over de Formule 1 GP van Japan en alle verrichtingen van Max Verstappen.

4 reacties

    Breaking Red Bull verlengt contract met brandstofleverancier