Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Het perfecte motorcompromis voor de F1 en de klagende fans?

Het is veel Formule 1-coureurs een doorn in het oog, of beter gezegd, 'doorn in het oor': het huidige geluid van Formule 1-motoren of juist het gebrek eraan. Lucas di Grassi denkt dé oplossing te hebben gevonden die alle partijen tevreden moet stellen.

Waar moet de Formule 1 naartoe voor wat betreft de motoren? In 2025 wordt een nieuwe formule geïntroduceerd, maar de wensen lopen nogal uiteen. Racepuristen keren graag terug naar de oude, rauwe, gillende V8- of V10-motoren, maar de organisatie streeft duurzaamheid na, met een steeds sterkere nadruk op hybride-componenten. Wat Formule E-coureur Lucas di Grassi betreft is de oplossing simpel. De Braziliaan is van mening dat de Formule 1 vooral niet elektrisch moet worden, want dat is in zijn ogen voorbehouden aan de Formule E. Hij vindt de oplossing in biobrandstof: "Het hybridetijdperk is bijna voorbij, accu's zijn iets voor de Formule E, maar als ik de F1 was, zou voor biobrandstof gaan", zo post hij op Twitter. "Zo kan je de V10- en V8-motoren terugbrengen in de Formule 1 en toch je klimaatneutrale doelen nastreven. Dat is pas duurzaam bezig zijn, in plaats van het planten van bomen en diverse andere PR-stunts om maar duurzaam over te komen. Investeer het geld van dat soort campagnes nou in de ontwikkeling van biobrandstoffen."

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal