Tijdens de wintertest in Bahrein was al te zien dat Liam Lawson moeite had met de Red Bull RB21 en dat werd in Australië nog maar eens bevestigd. De Nieuw-Zeelander kwam er niet aan te pas tijdens de vrije trainingen en stond ook nog een heel groot deel van de derde sessie binnen na een probleem bij de power unit. Daardoor verloor de teamgenoot van Max Verstappen kostbare tijd.
In de kwalificatie lukte het Lawson niet om een goede ronde aan elkaar te knopen en viel hij al in Q1 uit. P18 was het resultaat, maar door aanpassingen aan de achtervleugel en de beam wing startte hij uiteindelijk vanuit de pitstraat. In de race wist hij zich niet echt naar voren te vechten. Tot overmaat van ramp viel Lawson ook nog uit, nadat hij de achterkant van zijn auto verloor en tot stilstand kwam in de muur. Autocoureur en analist Mike Hezemans deelt zijn mening over de Nieuw-Zeelander in gesprek met RacingNews365.
"Liam Lawson was natuurlijk de enige coureur die het circuit in Melbourne niet kende. Als hij het circuit in China ook niet kent, zal dat ook weer een probleem worden. Volgens mij is het grootste probleem dat die auto om de een of andere reden zo moeilijk te besturen is. Het kan ook niet zo zijn dat iedereen zó slecht gaat naast Max. Ik denk dat Red Bull met Liam moet gaan samenwerken om die auto helemaal naar zijn hand te zetten", zo legt hij uit.
"Ik denk dat je de hele setup van Max dan maar even moet vergeten en daaraan moet gaan werken. Als je Max blijft volgen, geloof ik niet dat het goed gaat komen. Hij zal echt sterk moeten zijn en de auto zo moeten opzetten zoals hij dat wil en zoals hij denkt dat het moet. Hij moet Max even compleet vergeten. Om de een of andere reden werkt dat niet bij al die tweede rijders", zo sluit Hezemans af.
Bij een doelpunt van Oranje tegen Spanje, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!