Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
  • 1 HAM LAP 70
  • 2 VER + 8.702
  • 3 BOT + 9.452
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 VER + 5.856
  • 3 LEC + 18.474
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
  • 1 VER LAP 52
  • 2 HAM + 11.326
  • 3 BOT + 19.231
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug

F1-stand

  • 1 HAM 107
  • 2 VER 77
  • 3 BOT 73
VT1 vr 14 aug 11:00 12:30
VT2 vr 14 aug 15:00 16:30
VT3 za 15 aug 12:00 13:00
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
deu
vr 09 okt - zo 11 okt
Quali za 10 okt 15:00 16:00
Race zo 11 okt 15:10 17:10
rus
por
vr 23 okt - zo 25 okt
Quali za 24 okt 15:00 16:00
Race zo 25 okt 15:10 17:10
deu
ita
za 31 okt - zo 01 nov
Quali za 31 okt 14:00 15:00
Race zo 01 nov 13:10 15:10
por
Start GP Spanje
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Red Bull Racing

Hoe Red Bull alles uit de kast trok voor de Verstappen-fans

Eigenhandig zorgden Max Verstappen en zijn dolenthousiaste Nederlandse racefans ervoor dat de Formule 1 dit weekend zou terugkeren in Nederland. Red Bull pakte groots uit om het feest te vieren. Het feestje viel weliswaar in het water, maar toch werden de Nederlandse racefans getrakteerd op een prachtig staaltje marketing, dat gepaard ging met enkele bizarre statistieken.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Content Pool / Getty Images

Eind januari streek een aanzienlijk team met Red Bull-personeel neer in Nederland. Als een razende wist het nieuws zich over het land te verspreiden en kwamen er talloze enthousiaste Max Verstappen-fans op het spektakel af. Het bleek dat Red Bull bezig was met het filmen van een promotiefilm voor de Grand Prix van Nederland.

Op tien verschillende plaatsen in ons kikkerlandje maakten de Red Bull-bolides hun opwachting. De Rotterdamse haven, de polder bij Maasland, de windmolens bij Maasland, een bloemenkas bij Naaldwijk, de bloemenveiling in Naaldwijk, een fietspad in Den Haag, het Koninklijk Paleis in Den Haag, de Grachten in Den Haag, het Scheveningse Strand en Circuit Zandvoort.

Voor de roadtrip van Max Verstappen en Alexander Albon werd gebruik gemaakt van de Red Bull RB7 en de Red Bull RB8, die in respectievelijk 2011 en 2012 goed waren voor de Formule 1-wereldtitels bij de coureurs en de constructeurs. Beide auto's beschikken over een 2.4L V8 motor en tikken op topsnelheid de 330 kilometer per uur aan, al zullen ze dat in de Nederlandse polders niet hebben gehaald. De bolides waren bovendien samen goed voor 19 overwinningen, 41 podiumplekken en 26 polepositions in twee seizoenen tijd.

Samen met de filmcrew waren er in totaal 80 mensen aanwezig tijdens de opnames, die in totaal vier dagen van twaalf uur in beslag namen. De daadwerkelijke productie en de voorbereidingen waren echter al veel langer aan de gang. De totale productie, van start tot finish, bedroeg namelijk ruim acht maanden (!), zo meldt Red Bull. Het leverde 10 terabytes (10.000 gigabyte!) aan materiaal op en in totaal werden er ruim 8000 foto's geschoten. Er werd dan ook nog tot 70 dagen na de opnamedagen gewerkt aan het eindproduct.

Blader hieronder door de mooiste foto's genomen tijdens de opnames. De tekst gaat verder onder de afbeeldingen

			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images
			© Red Bull Content Pool / Getty Images
	© Red Bull Content Pool / Getty Images

En verliep dan alles perfect tijdens het filmen? Nee, natuurlijk niet. Het weer was eind januari logischerwijs niet altijd even gunstig. Vanwege de extreem koude omstandigheden tijdens de eerste filmdag stopte de startmotor en de back-up er plots mee, waardoor de filmcrew opeens met lege handen stond. Na wat improvisatie in de Rotterdamse haven vonden de engineers toch een oplossing en kon het filmen starten.

Ook moest er een politie-escorte worden geregeld voor het Red Bull-circus, omdat de dolenthousiaste Nederlandse racefans in grote getale op pad waren gegaan om mee te genieten van de racende Red Bulls. Ook viel de laatste filmdag letterlijk volledig in het water toen het team te maken kreeg met veel regen en windsnelheden van ruim 60 kilometer per uur. De filmcrew plus de auto's moest daarop de laatste filmdag staken en een maand later terugkeren naar Circuit Zandvoort om de laatste scene opnieuw te filmen.

Al met al een enorme operatie voor een video van slechts vijf minuten lang, maar Red Bulls marketingteam heeft op deze manier maar weer eens bewezen boven die van alle andere marketingteams in de Formule 1 uit te steken. Maar natuurlijk was het ook niet mogelijk geweest zonder alle Max Verstappen-fans, het oranje legioen, dat al jaren dolenthousiast is.

De video nog niet gezien? Check 'm dan hieronder!

1 reactie