Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Red Bull Racing

Horner erkent: "Probleem begin 2019 lag bij nieuwe voorvleugel"

In de eerste acht Grands Prix van dit Formule 1-seizoen waren twee derde plaatsen het hoogst haalbare voor Red Bull; van de vier daarna werden er twee gewonnen. Volgens teambaas Christian Horner heeft dat voor een groot deel te maken met de aerodynamica.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Red Bull kende in recente jaren vaker een wat moeizame start van het seizoen. In 2017, eveneens na de invoering van nieuwe aerodynamicaregels, bleek achteraf een correlatieprobleem te zorgen voor een minder goed chassis dan vooraf werd verwacht - zo merkte ook Max Verstappen toen.

Dit jaar lag de situatie echter net iets anders, legt Christian Horner uit: "Onze doorontwikkelde filosofie op het gebied van aerodynamica legt veel druk op de voorvleugel, daar haalden we onder de oude regels steeds het maximale uit."

Een belangrijk regelwijziging met ingang van 2019, die 'simpelere' voorvleugels verplicht stelt in een poging om auto's elkaar beter te laten volgen in de bochten, deed Red Bull meer pijn dan verwacht. Horner: "De neerwaartse druk die de nieuwe soort voorvleugel kan creëren, vereist meer creativiteit en balans. Het kostte onze mannen dit jaar wat meer tijd om eigenschappen weer net zo te krijgen als vorig jaar."

3 reacties