Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Ferrari

Italiaanse media branden Ferrari tot grond toe af: "Team in diepe crisis"

Ferrari kan in de ogen van de Italiaanse media niets meer goed doen, simpelweg omdat het team niks meer goed doet. De coureurs delen volop mee in de ellende en ook dat is niet aan de aandacht van Italianen ontsnapt. Ditmaal krijgt Charles Leclerc er flink van langs.

Leclerc Oostenrijk
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Ferrari

Vorige week konden de Italiaanse media nog uithalen naar de vreemde actie van Sebastian Vettel in de hairpin, ditmaal was het Ferrari-teamgenoot Charles Leclerc die op datzelfde punt opzichtig in de fout ging door Vettel én zichzelf uit te schakelen. Voer voor sterke krantenkoppen? Nou reken maar!

La Gazzetta dello Sport spreekt van een desastreus Ferrari dat zich in een diepe crisis stort. Ferrari en Leclerc worden allebei 'beloond' met een 4: "De SF1000 is te langzaam en heeft geen toekomst en nu geven ook de coureurs nog eens niet thuis. Het lijkt er bovendien op dat het team geen idee heeft waar het moet beginnen om het tij te keren."

"Natuurlijk was de botsing te vermijden geweest", vervolgt de publicatie. "Het was absoluut de schuld van Leclerc, die eerlijk genoeg was om dat toe te geven. Overigens had men zonder dat incident ook een waardeloze race gereden, waarin Ferrari gewoon niet naar voren had kunnen komen."

Waar de grootste sportkrant Leclerc nog enigszins roemt om zijn eerlijkheid, laat de Corriere dello Sport geen spaan heel van de jonge coureur: "Hij reed alsof hij een videogame speelde, zoals hij dat tijdens de lockdown vaak deed. Leclerc werd weer even een jongetje en riep bovendien dat hij zelf van achteren was geraakt. Later gaf hij alsnog zijn schuld toe en bood hij gelukkig zijn excuses aan, maar hij was de slechtste rijder van de dag."

			© Ferrari
	© Ferrari

De grote vraag waar de krant mee blijft zitten: "Hoe nu verder?" Men suggereert dat het misschien beter is om nu al de aandacht te verleggen naar 2022, aangezien de auto's volgend jaar nauwelijks aangepast morgen worden: "De basis van de auto van dit jaar klopt niet en valt waarschijnlijk ook niet meer te redden."

Kan Ferrari dan nog op enige steun rekenen bij de Corriere della Sera? In zekere zin wel. De krant kiest meer voor een beschouwing dan voor een openlijke aanval op de Scuderia door eveneens te stellen dat Ferrari misschien 2020 en 2021 moet laten voor wat het is.

"Ferrari is verloren door meerdere fouten en daar kwam de crash tussen beide coureurs bovenop. De fout...", zo oordeelt men, "...is vorig jaar echter al gemaakt toen men zich louter op de motor leek te focussen. Toen de problemen met de legaliteit van de motor kwamen, bleek de wagen zelf niet veel waard te zijn door een gebrek aan downforce."

"Op dit moment krijgt Ferrari dan ook rake klappen van Racing Point, McLaren en Renault en die klappen komen aan. In zekere zin wordt de GP van Hongarije al een seizoensfinale voor Ferrari. Gaat het daar immers ook mis, dan is het echt wel klaar."

La Gazzetta vreest echter voor de kansen van Ferrari in Hongarije een haalt 2019 in herinnering: "Daar werd Ferrari op meer dan een minuut gereden. Help ons!!"

Formule 1 GP Oostenrijk 2020 RN365 Nieuwsdossier

18 reacties

RN365 Special
Is deze wiskundige formule het geheim van Red Bull-topontwerper Adrian Newey?

Het is één van de meest besproken topics in de Formule 1 van dit seizoen: porpoising. Heeft Red Bull-topontwerper Adrian Newey de juiste formule gevonden om het probleem in kaart te brengen en daarnaar te handelen?

Lees meer
Viaplay
x