Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 VER + 0.745
  • 3 BOT + 37.383
ita
vr 16 apr - zo 18 apr
  • 1 VER LAP 63
  • 2 HAM + 22.000
  • 3 NOR + 23.702
bhr
por
vr 30 apr - zo 02 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 29.148
  • 3 BOT + 33.530
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 15.841
  • 3 BOT + 26.610
por
mco
do 20 mei - zo 23 mei
  • 1 VER LAP 78
  • 2 SAI + 8.968
  • 3 NOR + 19.427
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
  • 1 PER LAP 51
  • 2 VET + 1.385
  • 3 GAS + 2.762
mco
fra
vr 18 jun - zo 20 jun
  • 1 VER LAP 53
  • 2 HAM + 2.904
  • 3 PER + 8.811
aze
aut
vr 25 jun - zo 27 jun
  • 1 VER LAP 71
  • 2 HAM + 35.743
  • 3 BOT + 46.907
fra
aut
vr 02 jul - zo 04 jul
  • 1 VER LAP 71
  • 2 BOT + 17.973
  • 3 NOR + 20.019
aut
gbr
vr 16 jul - zo 18 jul
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 LEC + 3.871
  • 3 BOT + 11.125
aut
hun
vr 30 jul - zo 01 aug
  • 1 OCO LAP 70
  • 2 HAM + 2.736
  • 3 SAI + 15.018
gbr
bel
vr 27 aug - zo 29 aug
  • 1 VER LAP 1
  • 2 RUS
  • 3 HAM
hun
nld
vr 03 sep - zo 05 sep
  • 1 VER LAP 72
  • 2 HAM + 20.932
  • 3 BOT + 56.460
bel
ita
vr 10 sep - zo 12 sep
  • 1 RIC LAP 53
  • 2 NOR + 1.747
  • 3 BOT + 4.921
nld
rus
vr 24 sep - zo 26 sep
  • 1 HAM LAP 53
  • 2 VER + 53.271
  • 3 SAI + 62.475
ita
tur
vr 08 okt - zo 10 okt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 VER + 14.584
  • 3 PER + 33.471
rus
usa
vr 22 okt - zo 24 okt
  • 1 VER LAP 56
  • 2 HAM + 1.333
  • 3 PER + 42.223
tur
mex
vr 05 nov - zo 07 nov
  • 1 VER LAP 71
  • 2 HAM + 16.555
  • 3 PER + 17.752
usa
bra
vr 12 nov - zo 14 nov
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 VER + 10.496
  • 3 BOT + 13.576
mex
qat
vr 19 nov - zo 21 nov
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 VER + 25.743
  • 3 ALO + 59.457
bra
sau
vr 03 dec - zo 05 dec

Tweede vrije training

  • 1 HAM 1:29.018
  • 2 BOT 1:29.079
  • 3 GAS 1:29.099
VT3 za 04 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
qat
are
vr 10 dec - zo 12 dec
Quali za 11 dec
Race zo 12 dec
sau
sau Uitslag VT2
sau Saoedi-Arabië
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Ferrari

Italiaanse media branden Ferrari tot grond toe af: "Team in diepe crisis"

Ferrari kan in de ogen van de Italiaanse media niets meer goed doen, simpelweg omdat het team niks meer goed doet. De coureurs delen volop mee in de ellende en ook dat is niet aan de aandacht van Italianen ontsnapt. Ditmaal krijgt Charles Leclerc er flink van langs.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Ferrari

Vorige week konden de Italiaanse media nog uithalen naar de vreemde actie van Sebastian Vettel in de hairpin, ditmaal was het Ferrari-teamgenoot Charles Leclerc die op datzelfde punt opzichtig in de fout ging door Vettel én zichzelf uit te schakelen. Voer voor sterke krantenkoppen? Nou reken maar!

La Gazzetta dello Sport spreekt van een desastreus Ferrari dat zich in een diepe crisis stort. Ferrari en Leclerc worden allebei 'beloond' met een 4: "De SF1000 is te langzaam en heeft geen toekomst en nu geven ook de coureurs nog eens niet thuis. Het lijkt er bovendien op dat het team geen idee heeft waar het moet beginnen om het tij te keren."

"Natuurlijk was de botsing te vermijden geweest", vervolgt de publicatie. "Het was absoluut de schuld van Leclerc, die eerlijk genoeg was om dat toe te geven. Overigens had men zonder dat incident ook een waardeloze race gereden, waarin Ferrari gewoon niet naar voren had kunnen komen."

Waar de grootste sportkrant Leclerc nog enigszins roemt om zijn eerlijkheid, laat de Corriere dello Sport geen spaan heel van de jonge coureur: "Hij reed alsof hij een videogame speelde, zoals hij dat tijdens de lockdown vaak deed. Leclerc werd weer even een jongetje en riep bovendien dat hij zelf van achteren was geraakt. Later gaf hij alsnog zijn schuld toe en bood hij gelukkig zijn excuses aan, maar hij was de slechtste rijder van de dag."

			© Ferrari
	© Ferrari

De grote vraag waar de krant mee blijft zitten: "Hoe nu verder?" Men suggereert dat het misschien beter is om nu al de aandacht te verleggen naar 2022, aangezien de auto's volgend jaar nauwelijks aangepast morgen worden: "De basis van de auto van dit jaar klopt niet en valt waarschijnlijk ook niet meer te redden."

Kan Ferrari dan nog op enige steun rekenen bij de Corriere della Sera? In zekere zin wel. De krant kiest meer voor een beschouwing dan voor een openlijke aanval op de Scuderia door eveneens te stellen dat Ferrari misschien 2020 en 2021 moet laten voor wat het is.

"Ferrari is verloren door meerdere fouten en daar kwam de crash tussen beide coureurs bovenop. De fout...", zo oordeelt men, "...is vorig jaar echter al gemaakt toen men zich louter op de motor leek te focussen. Toen de problemen met de legaliteit van de motor kwamen, bleek de wagen zelf niet veel waard te zijn door een gebrek aan downforce."

"Op dit moment krijgt Ferrari dan ook rake klappen van Racing Point, McLaren en Renault en die klappen komen aan. In zekere zin wordt de GP van Hongarije al een seizoensfinale voor Ferrari. Gaat het daar immers ook mis, dan is het echt wel klaar."

La Gazzetta vreest echter voor de kansen van Ferrari in Hongarije een haalt 2019 in herinnering: "Daar werd Ferrari op meer dan een minuut gereden. Help ons!!"

RN365 Nieuwsdossier Formule 1 GP Oostenrijk 2020

Het laatste nieuws direct vanaf de Red Bull Ring

18 reacties

x
Red Bull Racing Horner ziet vies spelletje bij Mercedes