In 2014 werden de V6-hybridemotoren geïntroduceerd in de Formule 1. Het maakte dat het gillende geluid uit de sport verdween. Vooral de V8- en V10-motoren stonden daar om bekend, maar nu is het allemaal een tandje zachter. Eddie Jordan loopt in de podcast Formula for Success helemaal leeg over de huidige keuzes wat betreft de krachtbron.
"Mijn God, als je bij een race met V10-motoren aanwezig was, bijvoorbeeld op Silverstone, trilde de grond als je op de tribune zat", stelt Jordan. "Het bewoog onder je, zo sterk was het element van het vermogen dat werd overgebracht op het geluid en het oppervlak. Het ging door je lichaam heen en was seks op wielen. Voor mij is dat autosport waar ik ontzettend van genoot. We zijn te laf met wat er op dit moment gebeurt, of het nu over reglementen gaat of iets anders. Keren we ooit terug naar de V10's? Waarschijnlijk niet."
Jordan irriteert zich aan meer zaken. "Laten we eerlijk zijn tegenover Lewis Hamilton, Max Verstappen en Lando Norris. Ze leveren ongelofelijk werk met deze auto's, maar het zijn net tractoren! Ze zijn 1.000 kilogram, veel te zwaar. Wat mij betreft is het echt een schande binnen de reglementen, van de organisatoren en vóór de mensen die de Formule 1 diep in hun ziel hebben zitten. Ze (de FIA en F1, red.) hebben een stap gezet die niet meer teruggedraaid gaat worden. Ik haat ze daar absoluut voor."
Unibet heeft de hoogste odds. Registreer en speel mee.
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!