Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Leclerc boos na virtuele GP: "Dat maakte de race erg lelijk"

Charles Leclerc baalt van zijn virtuele Spaanse Grand Prix. Niet alleen omdat hij in de slotfase de leiding verloor aan George Russell, maar vooral door de manier waarop. 'Track limits' zijn ook online een dingetje.

Waar in het real life racen vaak wordt afgegeven op de té strenge handhaving van track limits, baalde Charles Leclerc gisteren van de veel te soepele manier waarop de regels werden toegepast. In de game F1 2019 werd het de coureurs toegestaan met name de laatste chicane deels af te snijden, wat de coureurs uitnodigde de grenzen van het toelaatbare op te zoeken. In de voorlaatste ronde ging Leclerc over die grens, met een tijdstraf van drie seconden tot gevolg, hetgeen hem de overwinning kostte. De Monegask baalt dan ook volop, niet enkel van de tweede plaats, maar ook van het feit dat de mogelijkheid tot afsnijden de race ontsierde. "George Russell (de winnaar, red.) was sneller, dus verdiende de overwinning", zo legt de Ferrari-coureur zich in gesprek met The Race alsnog eenvoudig neer bij zij nederlaag. "Wat me wél boos maakt, zijn de track limits. Het sloeg nergens op (dat ze zo konden afsnijden, red.). "Het moet duidelijk zijn wat wel en niet mag, want dit maakte de race lelijk om naar te kijken." "Ik maakte een stomme fout in de op één na laatste ronde, dat is waar, maar het probleem is dat de limits in de laatste bocht soepeler waren dan elders op het circuit. Ik probeerde elke ronde opnieuw de bocht ietsje meer af te snijden, net zoals ongetwijfeld iedereen dat deed."

Viaplay
x
Topontwerper 'Newey verlaat Red Bull Racing aan het einde van het seizoen'