Met zijn dominante zege op Imola kreeg Max Verstappen loon naar werken. In Bahrein greep de Nederlander nipt naast de overwinning, maar op Italiaanse bodem stond er geen maat op hem. Belangrijk daarbij was dat Red Bull een wijziging aanbracht aan Verstappens auto voor aanvang van de race. Het team verving een deel van de ophanging, het zogeheten RHS pullrod end eye , aan de rechterkant van de ophanging. "Vanmorgen hebben we een probleem gevonden aan de auto, waardoor het in de kwalificatie niet helemaal top liep. Dat mochten we gelukkig vervangen en daarna ging de auto veel beter over de kerbstones. We zijn blij dat we dat probleem vonden." Cruciaal waren twee momenten in de race. Bij de start vloog Verstappen als een raket naar voren: "We hebben daar hard aan gewerkt. Eindelijk hadden we een goede start." Vervolgens was het zaak om de banden te managen en het juiste moment te kiezen om te wisselen naar de droogweerbanden: "Het is moeilijk om te rijden als er maar een droge lijn is, dan wil je eigenlijk nooit de eerste zijn die wisselt maar wachten tot iemand de gok maakt en dan naar zijn sectortijden kijken. We maakten de juiste call, een ronde eerder was het nog een stuk lastiger geweest." Verstappen beleefde nog wel een lastig moment bij de herstart, waar hij bijna spinde. "Mijn hart stond ook een beetje stil! Ik was hem echt bijna kwijt. Had ik weer het gras een beetje gemaaid", lacht Verstappen in gesprek met Ziggo Sport. "Zo zie je maar hoe lastig de omstandigheden waren, gelukkig kwamen we er nu mee weg."
Meest gelezen