Het contract van Max Verstappen bij Red Bull loopt op papier tot en met 2023. Volgens ingewijden kan hij het team echter verlaten in het geval Red Bull geen competitieve motor heeft. Red Bull-teambaas Christian Horner verwees een zogenaamde motorclausule echter eerder deze week naar het rijk der fabelen toen hij er door de Oostenrijkse TV-zender ServusTV naar werd gevraagd. "Nee, er staat niet zo'n clausule in het contract van Max. De inhoud is vertrouwelijk, maar er staan geen clausules in die te maken hebben met de motor", zo beweerde de Brit slechts enkele dagen geleden. Red Bull-adviseur Helmut Marko wijst het verhaal van Horner op zijn beurt naar de prullenbak. Zonder dat hij überhaupt naar het contract van de Nederlander wordt gevraagd, vertelt hij over de clausule. Als de Oostenrijker in gesprek met Auto motor und Sport ingaat op de ontstane motorsituatie bij het team, gaat hij namelijk in op de mogelijkheid dat Red Bull geen competitieve motor tot haar beschikking krijgt. Volgens Marko is zo'n competitieve motor net zo belangrijk voor Red Bull als voor Verstappen, waarbij hij de clausule in het contract van Verstappen benadrukt. "Als we niet met een competitieve oplossing kunnen komen voor ons motorprobleem als Honda de sport verlaat, dan is het verlaten van de sport een optie. "Max heeft in zijn contract staan dat hij een competitieve motor moet hebben, maar dat is natuurlijk ook wat wij ambiëren." Dus toch wel een clausule in het contract van Verstappen, in tegenstelling tot hetgeen Christian Horner enkele dagen eerder beweerde. Het legt nog wat extra druk op de zoektocht naar een geschikte motor voor 2022 en de jaren daarna. Als het Red Bull niet lukt, dan kan het Verstappen zomaar kwijtraken en kan de energiedrankjesfabrikant zomaar in zijn geheel uit de sport stappen. Verstappen en Red Bull hoeven niet te wanhopen door het vertrek van Honda. Dit en meer in de nieuwste aflevering van de F1-podcast van RacingNews365 met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen.
Meest gelezen