Red Bull Racing moet het na de eerste vrije training voor de Formule 1 Grand Prix van Groot-Brittannië doen met een vierde plek voor Max Verstappen, terwijl Isack Hadjar de negentiende tijd neerzette. De juniorcoureur van de Oostenrijkse renstal mocht op Silverstone instappen in de wagen van Sergio Perez.
Hoe kijkt adviseur Helmut Marko terug op de eerste sessie? "We doen het over het algemeen goed. De longrun was erg sterk, maar in de kwalificatiesimulatie moeten we nog wat finetunen. Maar we weten niet precies hoeveel het verschil met de zachte band is. Maar als je dat zo doortrekt, dan zitten we er ook bij", zo vertelt hij bij ORF. Red Bull was namelijk een van de teams die nog geen enkele ronde op de zachte banden heeft gereden op Silverstone, terwijl de top drie van de eerste training dat al wel heeft gedaan.
Verstappen was dus de snelste man op de medium banden, net voor de mannen van Mercedes. "Het blijft close, maar ik denk dat we nog in de positie zitten waarin we wel wat dingen kunnen vinden in de afstelling. Nu moeten we zien hoe de zachte band werkt. Maar het belangrijkste voor ons was de longrun en daarin konden we wat meer afstand nemen van Mercedes."
Aan het einde van de training was er nog wel een schrikmomentje voor Hadjar. Lando Norris moest achter hem namelijk flink in de ankers om een aanrijding te voorkomen. Hoe zit dat precies? "De informatie is tot hem gekomen. Ik weet niet waar het precies aan lag, maar het was niet prettig. Verder werkte hij het programma af en hij had veel aerodynamische tests. Dus het ging er niet zozeer om, om een tijd neer te zetten. Dus afgezien van het moment met Norris was het een erg positieve test."
Ook interessant:
Win gouden tickets voor GP België!
Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal en maak kans op gouden tickets!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!