vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr

F1-stand

  • 1 HAM 68
  • 2 BOT 62
  • 3 VER 39
VT1 vr 26 apr 11:00 12:30
VT2 vr 26 apr 15:00 16:30
VT3 za 27 apr 12:00 13:00
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 nieuws

McLaren zet stappen voorwaarts: "We werken onderling veel beter samen"

McLaren lijkt in de beginfase van 2019 het lek dat ze in 2018 dwarszat, boven te hebben. Lando Norris en Carlos Sainz hebben sterke prestaties afgeleverd in de eerste twee Grand Prix-weekends, de eerstgenoemde kwam in Bahrein zelfs als achtste over de meet. Sportief directeur Gil de Ferran weet wat aan die resultaten ten grondslag ligt.

De Braziliaanse beleidsbepaler roemt de manier waarop McLaren in het afgelopen jaar te werk is gegaan. Op een gegeven moment bleken meerdere onderdelen van het team niet goed samen te kunnen werken. Volgens De Ferran heeft de Britse renstal vervolgens met succes alles op alles gezet om alle neuzen dezelfde kant op te laten wijzen.

"We hebben nooit gezegd dat het aan het McLaren-personeel ligt, ook vorig jaar niet. Met enkele kleine veranderingen in de organisatie en de manier waarop we met elkaar omgaan, krijgt dat talent de kans om te schijnen", analyseert De Ferran. "Dit is een teamprestatie en als je goed met elkaar kan samenwerken, heb je de kans om stappen te zetten."

"In de afgelopen maanden hebben we veel tijd besteed aan deze kwestie. Hoe kunnen we beter samenwerken? Op dat vlak zijn er enorme stappen gezet, waar we hopelijk mee doorgaan. James Key kwam in Bahrein voor de eerste keer kijken, Andreas Seidl voegt zich vanaf Spanje bij ons team", kijkt de Braziliaan, die in het verleden de Indianapolis 500 eens wist te winnen, vooruit.

"De wagen gedraagt zich zoals we hadden verwacht, dat is een goede zaak. Onze ingenieurs begrijpen de tekortkomingen van de MCL34 en proberen het stukje bij beetje te verbeteren. Hopelijk zien we onszelf stapsgewijs, maar zo snel als mogelijk naar voren gaan."

McLaren bezet na twee Grands Prix een vijfde plaats in het tussenklassement, men beschikt dankzij Norris over acht WK-punten. Dat hadden er meer kunnen zijn, ware het niet dat Sainz, rijdend op een zesde positie, op moest geven in Bahrein na een incident met Max Verstappen.

RN365 Special
Voorbeschouwing GP Azerbeidzjan

Na drie Grands Prix staat de teller voor Mercedes op drie – qua overwinningen, maar ook qua tweede plaatsen. Kan de concurrentie voorkomen dat het Duitse merk er vier uit vier van maakt?

Lees meer