Mercedes kampte in de eerste fase van het 2019-seizoen met koelingsproblemen, echter hinderde dat de prestaties zelden. Alleen in Oostenrijk moesten Lewis Hamilton en Valtteri Bottas flink van het gas om schade aan hun power unit te voorkomen. Om herhaling van dergelijke problemen in 2020 te voorkomen hebben de ontwerpers en ingenieurs de koeling van de W11 flink onder handen genomen. De Duitse renstal heeft hierbij goed gekeken naar concurrent Ferrari, dat in 2019 met hoge sidepods aan de start verscheen. Het ontwerp van de Italianen zou voor een betere koeling van de power unit zorgen. Tevens zouden de hogere sidepods een aerodynamisch voordeel met zich mee kunnen brengen meldt de Italiaanse tak van Motorsport. Mede door de aanpassing van de sidepods zal de achterkant van de W11 afwijken ten opzichte van zijn voorganger. De positionering van de radiatoren zal anders zijn door de nieuwe sidepods. Daarnaast zal de plaatsing van de tank afwijkend zijn, deze zal lager in de auto komen te liggen, wat de balans ten goede moet komen. Wanneer de W11 van Mercedes het daglicht zal zien is nog onbekend. Zeer waarschijnlijk zal deze wederom gepresenteerd worden op het circuit van Silverstone, waar direct na presentatie de shakedown volgt.
Meest gelezen