Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 VER + 0.745
  • 3 BOT + 37.383
ita
vr 16 apr - zo 18 apr
  • 1 VER LAP 63
  • 2 HAM + 22.000
  • 3 NOR + 23.702
bhr
por
vr 30 apr - zo 02 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 29.148
  • 3 BOT + 33.530
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 15.841
  • 3 BOT + 26.610
por
mco
do 20 mei - zo 23 mei
  • 1 VER LAP 78
  • 2 SAI + 8.968
  • 3 NOR + 19.427
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
  • 1 PER LAP 51
  • 2 VET + 1.385
  • 3 GAS + 2.762
mco
fra
vr 18 jun - zo 20 jun
  • 1 VER LAP 53
  • 2 HAM + 2.904
  • 3 PER + 8.811
aze
aut
vr 25 jun - zo 27 jun
  • 1 VER LAP 71
  • 2 HAM + 35.743
  • 3 BOT + 46.907
fra
aut
vr 02 jul - zo 04 jul
  • 1 VER LAP 71
  • 2 BOT + 17.973
  • 3 NOR + 20.019
aut
gbr
vr 16 jul - zo 18 jul
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 LEC + 3.871
  • 3 BOT + 11.125
aut
hun
vr 30 jul - zo 01 aug
  • 1 OCO LAP 70
  • 2 HAM + 2.736
  • 3 SAI + 15.018
gbr
bel
vr 27 aug - zo 29 aug
  • 1 VER LAP 1
  • 2 RUS
  • 3 HAM
hun
nld
vr 03 sep - zo 05 sep
  • 1 VER LAP 72
  • 2 HAM + 20.932
  • 3 BOT + 56.460
bel
ita
vr 10 sep - zo 12 sep
  • 1 RIC LAP 53
  • 2 NOR + 1.747
  • 3 BOT + 4.921
nld
rus
vr 24 sep - zo 26 sep
Quali za 25 sep
Race zo 26 sep
ita
tur
vr 08 okt - zo 10 okt
Quali za 09 okt
Race zo 10 okt
rus
usa
vr 22 okt - zo 24 okt
Quali za 23 okt
Race zo 24 okt
tur
mex
vr 05 nov - zo 07 nov
Quali za 06 nov
Race zo 07 nov
usa
bra
vr 12 nov - zo 14 nov
Quali za 13 nov
Race zo 14 nov
mex
Fallback flag
vr 19 nov - zo 21 nov
Quali za 20 nov
Race zo 21 nov
bra
sau
vr 03 dec - zo 05 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
Fallback flag
are
vr 10 dec - zo 12 dec
Quali za 11 dec
Race zo 12 dec
sau
rus Rusland
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Mercedes

Mercedes vreesde voor lekke banden tijdens GP Toscane

Mercedes reed na het uitvallen van Max Verstappen wederom met speels gemak naar een overwinning. Vooraan het veld hadden ze zelfs nog veel harder gekund, blijkt achteraf uit de woorden van Andrew Shovlin.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes

De Trackside Engineering Director van Mercedes, Andrew Shovlin, besprak na afloop van de Toscaanse Grand Prix samen met onder meer RacingNews365 alle gebeurtenissen tijdens de chaotisch verlopen race. In aanloop naar de race op Mugello had het team volgens de Brit twee grote zorgen: "Hoe zwaar de race zou zijn voor de banden en herstarts na een safety car."

"Ons plan was daarom om iedereen ertoe te dwingen twee pitstops te maken door het tempo hoog te houden, als dat zou kunnen. Het leek niet ondenkbaar dat sommigen zouden proberen de race met één stop te voltooien. Als wij vooraan het veld langzaam zouden gaan rijden en alles zouden managen, dan zouden we ervoor zorgen dat de race een eenstopper zou worden voor iedereen."

"Dat zou in onze ogen juist risico met zich meebrengen, dus ons plan was vrij duidelijk: vol gas en proberen ervoor te zorgen dat iedereen een tweestopper moest doen, want dat was de strategie waarbij wij ons het veiligst voelden", aldus Shovlin. Uiteindelijk werd er door de twee herstarts roet in het eten van dat plan gegooid, maar toch reed Mercedes naar de overwinning.

Toch waren er weer wat problemen bij het team. Halverwege de race werden zowel Lewis Hamilton als Valtteri Bottas verzocht om niet meer over de kerbstones te rijden. Shovlin geeft tekst en uitleg. "Valtteri voelde wat vibraties tijdens zijn eerste stint, vibraties die vergelijkbaar waren met die in Silverstone toen we lekke banden kregen."

Uit vrees voor een herhaling van het Silverstone-debacle koos Mercedes er vervolgens voor om beide coureurs te bevelen niet over de kerbstones te rijden. "Aangezien we op dat moment alleen maar tegen elkaar raceten, besloten we dat we liever hadden dat ze tegen elkaar raceten zonder te veel van de bolide en de banden te vragen. Uit voorzorg konden we ons op dat moment veroorloven", aldus de Brit.

Met medewerking van Dieter Rencken.

RN365 Nieuwsdossier Formule 1 GP Toscane 2020

Het laatste nieuws over de Toscaanse Grand Prix, direct vanaf het nieuwe circuit van Mugello.

5 reacties

    x