"Achteraf had ik denk ik een vrij grote bek", vertelt hij aan Rallymaniacs over zijn doel om te winnen. "Dat was het enige doel, winnen, eerste worden en verder niets. Twee keer eerder was ik al achter de Kamazzen geëindigd, dus waarom zou je dan nu niet eerste kunnen worden? Dan moet je het wel waarmaken en niet te veel pech hebben."
Die pech was er wel in de beginfase van de rally, maar in de tweede week was Van Kasteren oppermachtig, zeker na het wegvallen van Loprais. "We hebben pech gehad aan het begin, maar aan het einde hebben we wat geluk gehad. Dat moet je ook hebben. Ook hebben we hard gereden, als ik eerlijk ben waren we een van de snellere trucks."
Anderen bekeken ook:
Overleden collega
Vorig jaar zou Van Kasteren de Rally hebben gereden met Ton van Genugten, maar in de zomer van 2021 overleed de Dakar-coureur bij een triest bedrijfsongeval. Janus van Kasteren denkt af en toe dan ook terug aan zijn overleden collega, ook nu na zijn winst."Het blijft speciaal. Ik zou vorig jaar samen met hem Dakar gaan rijden, maar dat heeft helaas nooit zo mogen zijn. Ton was een hele sympathieke vent waar je mee kon lachen. Een droogkloot. Hij kon ook hard rijden en ik had dat heel graag samen met hem gedaan. Anders had hij hier misschien wel als winnaar gestaan, want daar was hij goed genoeg voor", aldus Van Kasteren.
Ook interessant:
Waarom hebben Formule 1-auto's geen airbags?
Sinds 1980 zorgen de airbags in personenauto's ervoor dat het hoofd en torso van inzittenden wordt beschermd bij een frontale botsing. Maar in de Formule 1 maken ze geen gebruik van dit technische foefje. Maar waarom niet? We leggen het je in de onderstaande video haarfijn uit!
Hét abonnement voor de echte racefan. Sluit je ook aan bij de tofste F1-community!
Meld je direct aan