Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Mercedes

Ocon wist niets van Mercedes-geheim: "Ik zweer het!"

Mercedes baarde tijdens de wintertests opzien met het veelbesproken DAS-systeem. Daar moest Esteban Ocon als reservecoureur van 2019 iets van af hebben geweten, toch?

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes

"Nee, echt niet, ik zweer het", benadrukt de Renault-coureur in gesprek met Canal+ als het over het DAS-systeem van Mercedes gaat. Volgens Ocon zijn er twee scenario's mogelijk waardoor hij niets van Mercedes' best bewaarde geheim heeft meegekregen.

"Of Mercedes is heel, heel erg slim geweest door het systeem zorgvuldig voor mij verborgen te houden, óf men is er pas mee op de proppen gekomen in de periode dat ik klem zat tussen Mercedes en Renault."

Ocon doelt op de maanden tussen het moment waarop Mercedes hem minder bij de ontwikkeling van de auto van het nieuwe jaar betrok en het moment waarop hij in dienst trad van Renault.

"Dus ze moeten het bedacht hebben op het moment dat ik geen toegang meer had tot de fabriek, óf ze zijn echt heel sluw geweest. Ik denk echter dat ze er pas na mijn vertrek mee zijn begonnen", aldus Ocon, die zeker weet dat het systeem getest moet zijn in de simulator waarin hij zoveel uren had doorgebracht: "Alles wordt eerst in die sim getest, alles."

7 reacties