In de derde vrije training leek het in ieder geval op de zachte banden weer wat beter te gaan bij Red Bull Racing. De Oostenrijkse renstal voerde een enigszins opvallend runplan uit, door eerst een longrun op de mediums te doen. Max Verstappen klaagde steen en been over de grip op de mediums. Maar niet veel later op de zachte banden ging Verstappen een stuk beter. Maar wat is er veranderd, waardoor het verschil werd gemaakt voor Verstappen?
"We hebben een paar dingen veranderd. We hebben aan het begin een longrun gedaan, toen de baan niet in geweldige staat was. En ik denk dat we de banden waarschijnlijk wat hebben beschadigd toen de baan een beetje vuil was. Dan ziet alles er verschrikkelijk uit", zo legt Horner uit bij Sky Sports F1.
"Toen gingen we over op de zachte banden en de auto stond er veel beter bij. Je kon ook horen dat Max er veel gelukkiger mee was. En als je van zes seconden achterstand in een racerun komt, en er dan van je verwacht wordt dat je een ronde neerzet... Dat is heel, heel moeilijk om te doen. Eigenlijk vond ik dat heel bemoedigend."
Maakt het runplan van Red Bull voor die derde training het wat lastiger om de kwalificatie in te gaan? "Je hebt nu die ervaring. Ik denk dat het gewoon weer laat zien hoe goed Max zich aanpast. Het is een andere klasse om zes seconden per ronde sneller te gaan. Ik denk dat er een aantal bemoedigende signalen uit die sessie zijn gekomen."
Anderen bekeken ook:
Achtervleugel
Volgens Horner is belangrijker om je te concentreren op de race in plaats van de kwalificatie, waarna hij met een opvallende voorspelling komt. "Gezien de bandenslijtage die we hebben gezien, zal het min of meer een vierstopper worden. We zullen dus genoeg banden moeten hebben. Men stelt bovendien het circuit open, waardoor het in de loop van de dag vies wordt. Aan het begin van de race kan het circuit behoorlijk vuil zijn.
Dan nog even naar de achtervleugel van Red Bull, waar veel over te doen was op de vrijdag. Want is de Oostenrijkse renstal nu een achtervleugel vergeten mee te nemen? "We zijn niet vergeten om een achtervleugel mee te nemen. Ik weet niet precies waar het vandaan kwam, maar we hebben geen specifiek ontworpen vleugel voor circuits met zeer lage downforce, die je in potentie hier en in Monza kunt gebruiken."
"Je kunt kiezen waar je je geld aan uitgeeft binnen de budgetcap. Met de vleugel die we hebben, moet je uiteindelijk de vleugel bijsnijden om topsnelheid te bereiken. Dat is wat veel teams hebben gedaan." Daarbij leek Red Bull er in de derde training ook een stuk beter uit te zien qua topsnelheid. "Je rijdt met verschillende engine modes en dan zien de hele wereld er heel anders uit. Maar we zijn onze achtervleugel niet vergeten."
Wint Verstappen of een andere favoriet in Las Vegas? Dan betaalt Unibet maar liefst 50 keer je inzet uit!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!