Tijdens de Grand Prix van Turkije had Max Verstappen een tegenvallende pitstop toen hij naar binnen kwam om van regenbanden naar intermediate banden te switchen. Het was een belangrijke pitstop, omdat hij langer op de baan was gebleven dan Lewis Hamilton, Sebastian Vettel en Sergio Perez. Als hij hen in zou kunnen halen, zou hij de tweede positie in handen hebben gekregen en niet meer vast achter een van de andere coureurs zitten, zoals hij daarvoor met Vettel ervoer. Die pitstop duurde echter langer dan gepland. Marko onthult in gesprek met Auto, Motor und Sport waarom. "Zoals vele andere teams zijn ook wij geraakt door het coronavirus en zijn er daardoor wat mensen uitgevallen. We hebben om die reden wijzigingen door moeten voeren binnen het team", aldus de Red Bull-adviseur, die Verstappen na de pitstop terug zag vallen tot net achter Perez. En indirect zorgde die slechte pitstop er dus voor dat Verstappen achter Perez de fout inging. In hoeverre de renstal was geraakt door het virus en hoeveel mensen er uitvielen, liet Marko niet doorschemeren, maar blijkbaar was het genoeg om de reguliere gang van zaken te beïnvloeden. Overigens voerde de Red Bull-pitcrew alsnog de twee snelste pitstops van het hele veld uit, al wisten ze niet onder de magische grens van twee seconden te komen. Reed Verstappen nou echt zo'n slechte race in Turkije of is alle kritiek overdreven? Alles over de Turkse Grand Prix in de nieuwste editie van de Formule 1-podcast van RacingNews365, die hieronder te beluisteren is.
Meest gelezen