Red Bull staat open voor Aston Martin motoren

27 sep. 19:44 Ruud Dimmers 0 reacties
Het Formule 1 team van Red Bull Racing klopte zelf bij Aston Martin aan. De renstal van Max Verstappen is sinds 2014 gebonden aan de teleurstellende Renault-motoren, omdat Ferrari en Mercedes geen motoren willen leveren.

Horner klopte bij Aston Martin aan uit onvrede over motoren

Een zeer bijzondere situatie waarbij de concurrentie Red Bull probeert uit te schakelen voor het kampioenschap. Teambaas Christian Horner klopt bij partner Aston Martin aan met het idee om zelf een F1-motor te gaan ontwikkelen.

De sportautofabrikant staat open voor een entree in de Formule 1, maar dan wel pas vanaf 2021. In dat jaar krijgt de F1 nieuwe motoren die aanzienlijk eenvoudiger en goedkoper zijn dan de huidige exemplaren.

CEO Andy Palmer liet eerder al weten dat Aston Martin concrete interesse heeft in de levering van F1-motoren. 

"Veel van de gesprekken met Christian Horner kwamen voort uit zijn eigen frustraties en de zoektocht naar competitieve en betrouwbare motoren."

Red Bull staat 100% open voor een partnership met Aston Martin op motorisch vlak. "We staan daar zeker open voor, maar we moeten eerst afwachten hoe de nieuwe regels eruit komen te zien en of het rendabel voor hen is om in te stappen in een samenwerkingsverband met een derde partij", laat Horner aan Autosport weten.

Die derde partij wordt mogelijk Cosworth dat veel kennis heeft van F1-motoren maar niet de financiën heeft om zelfstandig een motor te ontwikkelen.

Pamer laat weten dat Aston Martin haar visie over de toekomst van de F1-motoren uiteen heeft gezet bij de FIA.

"We hebben een formeel document voorgelegd met daarin onze mening. We hopen dat de FIA kiest voor een veel eenvoudiger ontwerp van de krachtbron. Belangrijk is dat het aantal testuren op de testbank aan banden wordt gelegd, evenals de ontwikkelingskosten."

"Wij hebben in ons document uiteen gezet hoe we de huidige rondetijden kunnen behouden, maar tegelijkertijd het geluid van de motoren kunnen verbeteren. Als de kosten omlaag gaan kunnen we de teams ook van meer motoren per seizoen voorzien, waardoor de gridstraffen kunnen verdwijnen."

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

Om te reageren op dit artikel moet je ingelogd zijn.
Een account is gratis. Bekijk alle voordelen van een account hier.

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen