Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Red Bull staat open voor Aston Martin motoren

Het Formule 1 team van Red Bull Racing klopte zelf bij Aston Martin aan. De renstal van Max Verstappen is sinds 2014 gebonden aan de teleurstellende Renault-motoren, omdat Ferrari en Mercedes geen motoren willen leveren.

Een zeer bijzondere situatie waarbij de concurrentie Red Bull probeert uit te schakelen voor het kampioenschap. Teambaas Christian Horner klopt bij partner Aston Martin aan met het idee om zelf een F1-motor te gaan ontwikkelen. De sportautofabrikant staat open voor een entree in de Formule 1, maar dan wel pas vanaf 2021. In dat jaar krijgt de F1 nieuwe motoren die aanzienlijk eenvoudiger en goedkoper zijn dan de huidige exemplaren. CEO Andy Palmer liet eerder al weten dat Aston Martin concrete interesse heeft in de levering van F1-motoren. " Veel van de gesprekken met Christian Horner kwamen voort uit zijn eigen frustraties en de zoektocht naar competitieve en betrouwbare motoren." Red Bull staat 100% open voor een partnership met Aston Martin op motorisch vlak. " We staan daar zeker open voor, maar we moeten eerst afwachten hoe de nieuwe regels eruit komen te zien en of het rendabel voor hen is om in te stappen in een samenwerkingsverband met een derde partij", laat Horner aan Autosport weten. Die derde partij wordt mogelijk Cosworth dat veel kennis heeft van F1-motoren maar niet de financiën heeft om zelfstandig een motor te ontwikkelen.

Pamer laat weten dat Aston Martin haar visie over de toekomst van de F1-motoren uiteen heeft gezet bij de FIA. " We hebben een formeel document voorgelegd met daarin onze mening. We hopen dat de FIA kiest voor een veel eenvoudiger ontwerp van de krachtbron. Belangrijk is dat het aantal testuren op de testbank aan banden wordt gelegd, evenals de ontwikkelingskosten." " Wij hebben in ons document uiteen gezet hoe we de huidige rondetijden kunnen behouden, maar tegelijkertijd het geluid van de motoren kunnen verbeteren. Als de kosten omlaag gaan kunnen we de teams ook van meer motoren per seizoen voorzien, waardoor de gridstraffen kunnen verdwijnen."

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Red Bull Jos Verstappen spreekt zich over vriendschap tussen Max en Norris