Tijdens de trainingen in Qatar leek het niet helemaal goed te gaan met de achtervleugel van Max Verstappen. Bij het dichtklappen van de DRS-vleugel flabberde het bovenste element van de achtervleugel volop. De Red Bull-monteurs waren in de pitbox meermaals bezig met sleutelen aan het onderdeel bij Verstappen. Volgens Helmut Marko is het probleem voorafgaand aan de kwalificatie opgelost. De oude vleugel van Verstappen wordt niet meer gebruikt en Red Bull is overgestapt op een nieuwe. "Het is interessant dat alleen de vleugel van Max dat probleem had, want Sergio (Perez, red.) had het probleem niet en reed met hetzelfde vleugeltype", aldus de adviseur van het team bij ServusTV . "We schakelen ook over op meer downforce, wat ook betekent dat deze vleugel (met het probleem, red.) niet meer in gebruik is en dat het probleem hierdoor opgelost moet zijn." Het Losail International Circuit is volgens Marko een goed circuit om met wat meer downforce te rijden. "Het lange rechte stuk is hier toch niet zo lang." Tijdens de kwalificatie werd duidelijk dat het probleem met de DRS niet optrad bij de andere achtervleugel waar Verstappen mee reed.
Meest gelezen