Binnen het Red Bull-team wordt relatief positief teruggekeken op het overgangsjaar 2019. Met drie overwinningen, twee polepositions en in totaal negen podiumfinishes werd er genoeg succes behaald, dat naar meer smaakt. Ook Verstappen gaf eerder al aan tevreden te zijn met het verloop van het seizoen.
Veel van de kinderziektes die de RB15 aan het begin van 2019 nog had, zoals de tegenvallende voorvleugel, zijn door het jaar heen namelijk verholpen, waarna de Red Bull-bolide aan het einde van het 2019-seizoen nagenoeg gelijkwaardig was aan die van haar directe concurrenten.
Bovendien heeft Honda qua vermogen het gat naar de concurrentie, op Ferrari na, in 2019 weten te dichten. De opvolger van de RB15, logischerwijs de RB16 genoemd, moet dan ook dé bolide worden die Verstappen aan de titel gaat helpen. Het moet een perfecte evolutie worden van de RB15, die Verstappen er toe in staat brengt om elk raceweekend te vechten om de overwinning.
Op het Mercedes-team moet er in de winter echter nog wat terrein worden gewonnen, geeft Red Bull toe: "Zij begrijpen de Pirelli-banden het beste van alle teams en onze bolide was in 2019 bijvoorbeeld nog te gevoelig voor de wind en voor temperatuursveranderingen", zo blijft het Oostenrijkse team realistisch.
Met man en macht zal Red Bull die designproblemen in de winter daarom proberen te verhelpen, zodat het team vanaf de start van het 2020-seizoen, op 13 maart, met haar revolutionaire RB16 meteen mee kan doen om de prijzen: "Dan kan het zomaar een geweldig seizoen worden", zo wordt het geciteerd door onder andere Auto Motor und Sport.
Houdt de FIA de hand boven het hoofd van Ferrari? Hoor daarover meer in de nieuwste F1-podcast van RacingNews365, met F1-journalisten Ruud Dimmers, Jan van der Burgt en gastheer Jeroen van Inkel.
We verloten maar liefst 10 schaalmodellen en 10 caps onder onze YouTube-abonnees! Maak nu kans op één van deze prijzen door je te abonneren op ons YouTube-kanaal én te reageren onder de video via de onderstaande knop.
Abonneer, reageer en win!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!