Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Daniel Ricciardo

Ricciardo moet zich aanpassen: "Renault moeilijker te besturen dan Red Bull"

De vorm van Renault is in 2019 nog ver te zoeken en ook in Spanje verloopt het raceweekend niet vlekkeloos voor de Franse renstal. Daniel Ricciardo wist wel door te dringen tot Q3, maar voor teamgenoot Nico Hulkenberg was Q1 al het eindstation. De Australiër geeft tekst en uitleg.

Interview
Naar nieuwsoverzicht © Renault

Daniel Ricciardo erkent in Barcelona dat hij het erg lastig vindt om de R.S. 19 van Renault te doorgronden. Het ene moment is de auto prima te besturen, maar een sessie later worstelt hij met zijn bolide.

RacingNews365 vroeg de Australiër naar de verschillen met Red Bull, en of hij als coureur nu harder moet werken om het maximale uit de auto te halen. "Ik wil niet zeggen dat je in een Red Bull niet hard hoeft te werken, maar hier is het moeilijker om alles voor elkaar te krijgen", aldus Ricciardo.

"Red Bull staat erom bekend dat de auto veel downforce heeft en de grip op de achterwielen erg goed is. Dat verschil merk ik hier nu in de bochten drie en negen. Deze waren erg comfortabel met de Red Bull, maar in de Renault zijn die bochten niet altijd volgas te nemen. Ik moet me her en der aanpassen en beter op de banden letten."

Los van het feit dat de Renault een mindere auto is dan de Red Bull, is de Franse bolide ook minder voorspelbaar. "Toen we vrijdag de auto voor het eerst op de baan hadden, voelde het goed aan met alle nieuwe onderdelen. Gedurende de dag verloren we de balans in de auto. Ik denk dat ons probleem voornamelijk de balans is."

"Ik weet dat onze auto goed genoeg is voor een plaatsje in de top tien op de grid, alleen is het erg lastig om dat er altijd uit te halen. Het middenveld is bovendien zeer competitief en op zaterdag maakte ik een foutje in Q1 waardoor ik er al bijna uitvloog", besluit de voormalig teamgenoot van Max Verstappen.

Met medewerking van Joe van Burik

RN365 Nieuwsdossier Het belangrijkste nieuws over de GP van Spanje

1 reactie

    Breaking Waarom Hamilton dankzij Verstappen de jackpot kan eisen bij Mercedes