George Russell dacht in de Formule 1 Grand Prix van Saoedi-Arabië beslag te hebben gelegd op de derde plaats toen Fernando Alonso een tijdstraf kreeg. Toen die straf werd teruggedraaid werd hij weer terugverwezen naar de vierde plaats. Duidelijk is dat op dit moment in ieder geval twee teams een maatje te groot zijn voor Mercedes: Red Bull en Aston Martin. Wat verwacht Russell van de volgende GP, die van Australië? "Ik denk dat het grotendeels hetzelfde verhaal zal zijn", zo begint hij ten overstaan van onder andere RacingNews365. "Het asfalt lijkt erg veel op het asfalt in Saoedi-Arabië en ook dat circuit kent vele snelle, vloeiende bochten." "Ik zou dus zeggen dat de rangorde nagenoeg hetzelfde zal zijn als afgelopen weekend", vervolgt hij. "Maar wat we wel zagen in de kwalificatie is dat er misschien maar twee tienden tussen drie, vier of zelfs vijf auto's zitten. Ook wat dat betreft verwacht ik ruwweg hetzelfde te zien in Australië."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









