Tegenover onder andere RacingNews365 legt Carlos Sainz uit dat die fouten een optelsom zijn van een aantal factoren. De eerste factor is de Ferrari F1-75 zelf: "Het is geen geheim dat fouten zoals in de kwalificatie op Imola ermee te maken hebben dat ik de auto nog niet 100% begrijp." "Het lijdt geen twijfel dat ik snel ben. Dat was op Imola zo, dat was in Australië zo. Maar het zit 'm in het vertrouwen in en de voorspelbaarheid van de auto. Als ik dat op orde heb, zal ik 100% zijn."
Concurrenten hebben meer ervaring
Sainz geeft aan vooral van zijn fouten te willen leren, maar ook dat hij met meer ervaring beter kan worden en minder fouten zal maken. Daarin loopt hij in zijn ogen namelijk achter op de mensen waarmee hij vooraan zou moeten strijden. "Die fout in de kwalificatie op Imola had ook niks te maken met druk of iets dergelijks. Ik had al een goede banker lap gereden, en was daarna eigenlijk een beetje aan het spelen met verschillende lijnen. Ik was niet eens aan het pushen, maar maakte toch een fout die je in dit soort omstandigheden snel maakt." "Ik heb duidelijk minder vlieguren kunnen maken met een racewinnende auto dan bijvoorbeeld een Max Verstappen, Charles Leclerc of Sergio Perez. Misschien ontbreekt het mij nog aan het geduld om te weten dat je die laatste twee tot drie tienden niet nodig hebt om door te gaan naar Q3. Maar dat soort ervaringen doen me goed."
Meest gelezen