De Tifosi waren alles behalve tevreden met hoe de Grand Prix van Italië eindigde. Naast dat ze natuurlijk Charles Leclerc als winnaar zouden hebben willen zien in plaats van Max Verstappen, won de Nederlander de race achter de Safety Car, waardoor de Monegask niet nog een gooi zou kunnen doen naar de overwinning.
Daniel Ricciardo moest in de slotfase van de race zijn McLaren-bolide noodgedwongen op een nogal onhandige plek parkeren na motorproblemen, waardoor de FIA besloot de Safety Car op de baan te roepen. Men hoopte nog op een herstart, maar het bergen van de McLaren-bolide duurder langer dan verwacht waardoor de race eindigde achter de Safety Car. Het resultaat was een hoop commotie.
De grote vraag is of de FIA en F1 het anders hadden moeten aanpakken; moesten ze de race wel of niet onder de Safety Car laten eindigen?
Reageer hieronder op de stelling die we ook in de Formule 1-podcas van RacingNews365 zullen behandelen. Heb jij nog meer vragen, suggesties en stellingen voor het drietal Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk, schroom dan niet om deze in de reacties hieronder of op onze social media-kanalen met ons te delen.
Het F1-seizoen is afgelopen, maar RacingNews365 gaat volle bak door. Op 13 december kan jij aanwezig zijn bij ons live event. Een toffe F1-avond met een live F1-podcast met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk! Tevens ga jij gaat ook zelf racen in een simulator! Ben je een echte kenner? Dat mag je bewijzen in de pubquiz, met toffe prijzen!
Kortom, het ideale avondje uit!
Bestel snel jouw tickets op=op