Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Stelling: Een F1-race moet nooit achter de Safety Car eindigen

Er ontstond heel wat commotie na de race, vooral bij de fans. De Tifosi was fluitend te horen toen de race achter de Safety Car eindigde en ook enkele teams en coureurs waren niet blij met de beslissing. Wat vind jij?

De Tifosi waren alles behalve tevreden met hoe de Grand Prix van Italië eindigde. Naast dat ze natuurlijk Charles Leclerc als winnaar zouden hebben willen zien in plaats van Max Verstappen, won de Nederlander de race achter de Safety Car, waardoor de Monegask niet nog een gooi zou kunnen doen naar de overwinning. Daniel Ricciardo moest in de slotfase van de race zijn McLaren-bolide noodgedwongen op een nogal onhandige plek parkeren na motorproblemen, waardoor de FIA besloot de Safety Car op de baan te roepen. Men hoopte nog op een herstart, maar het bergen van de McLaren-bolide duurder langer dan verwacht waardoor de race eindigde achter de Safety Car. Het resultaat was een hoop commotie. De grote vraag is of de FIA en F1 het anders hadden moeten aanpakken; moesten ze de race wel of niet onder de Safety Car laten eindigen? Reageer hieronder op de stelling die we ook in de Formule 1-podcas van RacingNews365 zullen behandelen. Heb jij nog meer vragen, suggesties en stellingen voor het drietal Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk, schroom dan niet om deze in de reacties hieronder of op onze social media-kanalen met ons te delen.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Red Bull Jos Verstappen spreekt zich over vriendschap tussen Max en Norris