Waar veel teams zich in de middag bezighielden met long runs op de hardere C2-compounds, zijn het Red Bull en Pierre Gasly die de werkzaamheden op de baan beperkten tot enkele kortere runs. Wellicht dat Red Bull zich bezighoudt met het finetunen van de afstelling en diverse configuraties van de RB15. Voor de lunch stond de rondenteller nog op 69, nu staat deze op 90.
Charles Leclerc was, niet geheel tegen de verwachtingen in, de man die als eerste honderd ronden wist te rijden, Alexander Albon namens Toro Rosso de tweede. Ferrari voert nu al bijna twee volledige dagen de tijdenlijst én de lijst met meest gereden ronden aan.
Zo goed als het met Ferrari gaat, zo slecht ging het vanmorgen met Renault toen de achtervleugel uit elkaar wapperde. Renault heeft het echter veilig geacht om Nico Hulkenberg in de middag naar buiten te sturen, waar hij zich geen moment bekommerde om snellere tijden. De top drie is door de vele long runs in de middag onveranderd ten opzichte van die van de middagpauze.
Valtteri Bottas nam het stuur over van Lewis Hamilton aan het begin van de middag en hield zich direct bezig met enkele longruns. Die zagen er solide en stabiel uit, maar zonder direct vergelijk met de concurrentie is het heel lastig om daar conclusies aan te verbinden.
# | Coureur | Team | Tijd | Ronden | Compound |
---|---|---|---|---|---|
1. | Leclerc | Ferrari | 1:18.247 | 116 | C3 |
2. | Magnussen | Haas F1 | 1:19.206 | 57 | C3 |
3. | Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:19.312 | 62 | C4 |
4. | Norris | McLaren | 1:19.489 | 94 | C2 |
5. | Gasly | Red Bull | 1:19.814 | 90 | C3 |
6. | Ricciardo | Renault | 1:19.886 | 28 | C3 |
7. | Hamilton | Mercedes | 1:19.928 | 74 | C3 |
8. | Bottas | Mercedes | 1:19.947 | 42 | C3 |
9. | Albon | Toro Rosso | 1:20.046 | 102 | C3 |
10. | Stroll | Racing Point | 1:20.443 | 58 | C3 |
11. | Hulkenberg | Renault | 1:22.601 | 47 | C2 |
De beroemde RN365 kalender download is er weer! Zet de F1-kalender voor 2025 met een druk op de knop in jouw agenda en mis geen seconde van het nieuwe F1-seizoen.
Download de F1-kalenderMeest gelezen
In dit artikel