Wie o wie zou geraakt worden door de aangescherpte FIA-regels? Dat was de grote vraag voor de Grand Prix van China. De maximale grootte van de opening van de achtervleugel werd verkleind tot 0.5 millimeter, met een eenmalige tolerantie van 0.25 millimeter in Shanghai. Zo zou het fenomeen mini-DRS definitief moeten verdwijnen.
Nu is duidelijk geworden dat Alpine en Haas gedwongen wijzigingen hebben moeten doorvoeren. McLaren, toch het team waar veelvuldig naar werd gekeken, ontkent dat ze iets hebben moeten veranderen. Dave Greenwood, de Racing Director van Alpine, stelt dat er haast geboden was in de fabriek.
"Er is een verandering voor dit weekend en we hebben er beide keren aan voldaan", stelt Greenwood tegenover onder meer RacingNews365. "We hebben wat werk moeten doen in de fabriek, maar ik denk dat dat vrij normaal is wanneer een regel en een toelaatbare opening verandert. Je moet controleren of je daar ook aan kunt voldoen. Er was werk aan de winkel om ervoor te zorgen dat we aan de regels voldoen, maar dat is al gedaan. Ik denk dat je je kunt voorstellen dat het qua tijd vrij kortdag was, dus we konden niets revolutionairs uitvoeren."
Haas-teambaas Ayao Komatsu voegt daaraan toe. "We moeten misschien iets veranderen aan de manier waarop we de vleugel afstellen, maar niet aan het ontwerp of iets dergelijks."
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!