De eerste vrije training begon, zeker in het licht van de voorbije, wat moeizamere races, positief voor Max Verstappen. Op harde banden stond hij er aan het begin van de sessie goed bij, maar belangrijker was zijn eerste feedback: "De auto voelt niet al te slecht aan."
Dat was wel anders dan bij Ferrari, waar Charles Leclerc sprak over een 'horrendous' auto en de Monegask geeft dan ook flink toe op zijn teamgenoot Carlos Sainz. De Spanjaard geldt lange tijd als de snelste man op medium banden.
Als Max Verstappen de zachte banden aanspreekt, rukt hij op naar P1, maar het is Lando Norris die hem nipt aftroeft, namelijk met twee honderdsten van een seconde.
Al met al zien we aan het einde van de rit vier auto's van vier verschillende teams in de top vier, hetgeen lijkt te onderschrijven wat iedereen al roept, namelijk dat de top vier-team dichtbij elkaar liggen.
Problemen waren er voor Aston Martin toen er een vleugelelement van de bolide van Fernando Alonso, waardoor kortstondig de rode vlag werd uitgehangen. Verdere problemen en/of crashes bleven uit in een verder rustige eerste vrije training tot het moment dat Verstappen klaagde over een aanhoudend antistall-probleem met betrekking tot de koppeling.
Abonneer je op ons YouTube-kanaal en doe automatisch mee – verder hoef je niets te doen!
Win een Verstappen cap!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!