Na een dominante eerste vrije training leek Max Verstappen ook de favoriet te zijn voor de kwalificatie. Echter kampte hij plots met veel onderstuur in zijn Red Bull. "Ik weet niet wat er in de kwalificatie ineens aan de hand was. Ik had niet verwacht dat er zoveel grip zou komen en had ook iets te veel achtervleugel. De baan was echt een stuk sneller opeens in de kwalificatie, vooral in langzame bochten. In die snelle bochten, die vaak vol gas zijn kan je niet zoveel tijd winnen. Het was gewoon niet ideaal." "Ik had heel veel onderstuur in de bochten waarin je tijd moet goed maken, in 3 en 4, maar vooral in 6 en 7. Daar draaide de auto voor geen meter", analyseert Verstappen bij Ziggo Sport . Bandenleverancier Pirelli heeft dit weekend nieuwe banden meegenomen naar Silverstone. De samenstelling hiervan is anders, met een stijver karkas. Dit moet ervoor zorgen dat we dit jaar geen nieuwe klapbanden zien. Verstappen ontkent dat zijn bandenproblemen veroorzaakt werden door het nieuwe rubber. "Nee, alleen de achterbanden zijn gewijzigd. Ik begrijp niet waar het onderstuur vandaan komt. Ik heb nog meer voorvleugel gezet tijdens de kwalificatie, maar dat maakte nul komma nul uit." Voor de sprintkwalificatie race en de Grand Prix maakt de Nederlander zich geen zorgen. De coureurs rijden dan met meer brandstof en zullen waarschijnlijk de medium en/of harde band gebruiken. "In de race ga je een stuk langzamer door die bochten heen en dan verwacht ik niet dat we dit probleem zullen hebben. Maar we moeten wel onderzoeken waarom we dit probleem hadden." "De race zaterdag is op een ander tijdstip en de belangrijkste race zondag ook. Hopelijk komt het dan meer naar ons toe, het wordt ook warmer", blikt Verstappen vooruit.
Meest gelezen