Max Verstappen had de beste uitgangspositie voorafgaand aan de Grand Prix van Miami, maar hij kon poleposition opnieuw niet omzetten in een overwinning. De McLarens van Oscar Piastri en Lando Norris waren veel te snel en Verstappen moest ook George Russell nog voor zich dulden, die kon profiteren van de virtual safety car. Hoe kijkt Verstappen eigenlijk naar de twee gevechten die hij had op de baan, eerst met Piastri en later met Norris? Als wordt benadrukt dat het geweldig was om naar te kijken en dat het behoorlijk eerlijk verliep, kan de viervoudig wereldkampioen dat beamen. "Precies dat. Er is niet veel meer aan toe te voegen", zo zegt hij tegenover onder meer RacingNews365. En heeft Verstappen dan genoten van die gevechten? "Ik had niets te verliezen, dus ik wilde ook gewoon een beetje plezier hebben!" Tot slot gaat Verstappen nog in op de geldende regels rond het inhalen. "Tijdens de laatste race (in Saoedi-Arabië, red.), de sprintrace en deze race, is het heel duidelijk wat wel en niet mag. Ik denk dat iedereen zich daaraan aanpast." Verstappen weet echter niet of de regels beter voor hem werken wat betreft het verdedigen. Wat we wel weten, is dat hij er geen voorstander van is. "Ik weet het niet. Voor mij is het altijd beter om het wat natuurlijker te laten, maar ik volg gewoon de regels", zo haalt Verstappen zijn schouders erover op.
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









