© Getty Images / Red Bull Contentpool

Nieuwsoverzicht

‘Verstappen moet Red Bull verlaten als motorensituatie niet wordt opgelost’

01 jun. 11:30 Ruud Dimmers 5 reacties
Mick de Haas, doorgewinterd sponsorconsultant in de internationale sport en in het bijzonder de Formule 1, vindt dat zowel Red Bull als Max Verstappen na dit seizoen belangrijke knopen moeten doorhakken over hun toekomst in de F1.

Verstappen en Red Bull staan voor lastige keuzes

“Bij Red Bull denken ze vooruitstrevend, zoeken ze altijd naar spectaculair en extreem”, zegt De Haas in gesprek met Racingnews365. “Zie je YouTube-filmpjes van extreme sports, spectaculaire fragmenten, dan is Red Bull er altijd bij. Dat doen ze goed. Misschien is de Formule 1 en de organisatie erachter in dat opzicht wel te ouderwets voor ze. Als ze er dit seizoen helemaal niet in slagen de stap naar de top te maken, zou ik ze adviseren de Formule 1 te verlaten.”

“Red Bull zit natuurlijk ook in een lastige situatie”, vervolgt De Haas, doelend op de keuze van de motorleverancier voor volgend seizoen. De prestaties van de huidige Renault-motor blijven nog steeds achter bij de verwachtingen en een overstap naar Honda ligt voor de hand. En dat terwijl de samenwerking met Renault enkele jaren geleden al voorbij had kunnen zijn. “Ik heb sterk het idee dat een deal over motoren met Audi of Volkswagen een aantal jaren geleden zo goed als beklonken was. Maar na het hele softwareschandaal bij VW was dat geen optie meer. Toen zat er weinig anders op dan doorgaan met Renault.”

En hoe ziet de toekomst van Max Verstappen er dan uit? “Hoe het ook loopt, als de prestaties van de motoren blijven zoals nu, moet hij een stap maken. Anders staat hij te lang stil. Dit is zijn vierde jaar in de F1, hij is niet meer het jonge supertalent. Er zijn al veel meer coureurs van zijn leeftijd. Als hij wereldkampioen wil worden, moet hij door.”

Mick de Haas verbond in de afgelopen veertig jaar sponsors aan de grootste sportevenementen ter wereld en was als sponsorconsultant werkzaam in vrijwel elke internationale autosportklasse. Hij bracht onder meer in 1985 Canon als sponsor naar Williams F1 en was in 2007 de architect van het hoofdsponsorschap van ING bij Renault F1.  In de komende editie van SportNEXT Magazine laat hij in een interview zijn licht uitgebreider schijnen op de toekomst van de Formule 1 en de keuzes en kansen Van Max Verstappen.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen