Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 VER + 0.745
  • 3 BOT + 37.383
ita
vr 16 apr - zo 18 apr
  • 1 VER LAP 63
  • 2 HAM + 22.000
  • 3 NOR + 23.702
bhr
por
vr 30 apr - zo 02 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 29.148
  • 3 BOT + 33.530
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 15.841
  • 3 BOT + 26.610
por
mco
do 20 mei - zo 23 mei
  • 1 VER LAP 78
  • 2 SAI + 8.968
  • 3 NOR + 19.427
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
  • 1 PER LAP 51
  • 2 VET + 1.385
  • 3 GAS + 2.762
mco
fra
vr 18 jun - zo 20 jun
  • 1 VER LAP 53
  • 2 HAM + 2.904
  • 3 PER + 8.811
aze
aut
vr 25 jun - zo 27 jun
  • 1 VER LAP 71
  • 2 HAM + 35.743
  • 3 BOT + 46.907
fra
aut
vr 02 jul - zo 04 jul
  • 1 VER LAP 71
  • 2 BOT + 17.973
  • 3 NOR + 20.019
aut
gbr
vr 16 jul - zo 18 jul
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 LEC + 3.871
  • 3 BOT + 11.125
aut
hun
vr 30 jul - zo 01 aug
  • 1 OCO LAP 70
  • 2 HAM + 2.736
  • 3 SAI + 15.018
gbr
bel
vr 27 aug - zo 29 aug
  • 1 VER LAP 1
  • 2 RUS
  • 3 HAM
hun
nld
vr 03 sep - zo 05 sep
  • 1 VER LAP 72
  • 2 HAM + 20.932
  • 3 BOT + 56.460
bel
ita
vr 10 sep - zo 12 sep
  • 1 RIC LAP 53
  • 2 NOR + 1.747
  • 3 BOT + 4.921
nld
rus
vr 24 sep - zo 26 sep

Tweede vrije training

  • 1 BOT 1:33.593
  • 2 HAM 1:33.637
  • 3 GAS 1:33.845
VT3 za 25 sep
Quali za 25 sep
Race zo 26 sep
ita
tur
vr 08 okt - zo 10 okt
Quali za 09 okt
Race zo 10 okt
rus
usa
vr 22 okt - zo 24 okt
Quali za 23 okt
Race zo 24 okt
tur
mex
vr 05 nov - zo 07 nov
Quali za 06 nov
Race zo 07 nov
usa
bra
vr 12 nov - zo 14 nov
Quali za 13 nov
Race zo 14 nov
mex
Fallback flag
vr 19 nov - zo 21 nov
Quali za 20 nov
Race zo 21 nov
bra
sau
vr 03 dec - zo 05 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
Fallback flag
are
vr 10 dec - zo 12 dec
Quali za 11 dec
Race zo 12 dec
sau
rus Uitslag VT2
rus Rusland
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Max Verstappen

Verstappen stipt groot pijnpunt van de Formule 1 aan

Max Verstappen begint dit jaar aan zijn zevende jaar in de Formule 1. Nooit echter heeft hij een race van het begin tot het eind volle bak aan kunnen vallen, zoals je dat zou willen in de koningsklasse. Verstappen stipt het grote probleem aan.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

De kritiek op de huidige Formule 1 is soms niet van de lucht. De sport zou niet spannend genoeg zijn en vooral niet puur genoeg. In plaats van anderhalf uur stampen draait het op zondagmiddag om anderhalf uur sparen: het sparen van banden, van benzine, de motor, noem het maar op. Het kan ook Max Verstappen niet bekoren, zo geeft hij aan in gesprek met David Coulthard voor sponsor CarNext.

"Weet je wat het probleem is", begint de Red Bull-coureur. "Je kan met deze auto's gewoon niet inhalen, op de meeste circuits in ieder geval niet. Daarom wil je eigenlijk altijd voor een éénstopper gaan."

"Zo kan je je daarna wat terug laat vallen, waardoor degene achter je klem komt te zitten. Op dat moment is het aan jou als coureur om de banden heel te houden tot het einde van de race na de pitstop. Op andere circuits echter moeten we soms zelfs ook van het gas af gaan om benzine te sparen, omdat de benzinetank niet groot genoeg is om voortdurend voluit te gaan."

Op de Nurburgring (foto hierboven) echter kregen Verstappen en co. de kans even te ervaren hoe het eigenlijk zou moeten zijn. Na een late safety car door het uitvallen van Lando Norris kregen de coureurs precies wat ze wilden: "We hadden nog twaalf ronden te gaan, reden met weinig benzine en met nieuwe banden en we konden echt pushen. Dat zag je ook aan de rondetijden. Die waren nog maar zo'n tweeënhalf tot drie seconden langzamer dan in de kwalificatie. Dat was niet verkeerd."

Dat volgend jaar de auto's nog een beetje zwaarder worden, zoals we gisteren meldden, zal Verstappen opnieuw een doorn in het oog zijn, want het gewicht van de auto's draagt in zijn ogen bij aan het moeten sparen van zowel banden als brandstof: "Het zou beter zijn, ook voor de banden, als de auto's een stuk lichter zouden zijn."

9 reacties

    x