Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Formule 1 2020

Verstappen wil geen extreme wijzigingen in Formule 1

De onderlinge verschillen in de Formule 1 zijn bijzonder groot, waarbij Mercedes en Max Verstappen de rest van het veld vaak op ruime achterstand rijden. Moet de sport niet ingrijpen om het spannender te maken?

Bottas Verstappen Ricciardo Rusland
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

In diverse raceklassen, waaronder het WTCR, worden de snelste coureurs afgeremd na een zege of podiumplaats. Zij krijgen een x-aantal kilo's aan strafgewicht tijdens de volgende race, om het gat met de rest van het veld te verkleinen.

RacingNews365 vroeg Max Verstappen of hij een dergelijke toepassing ook goed vindt voor de Formule 1. Het zou een manier kunnen zijn om de dominantie van Mercedes te doorbreken en het middenveld aansluiting te laten krijgen.

"Je ziet wel dat tegen het einde van deze regelgeving het middenveld wat dichter bij elkaar komt", analyseert de Red Bull-coureur. "Ik denk niet dat je te vaak extreme wijzigingen moet doorvoeren en hoop dat het vanaf 2022 met de nieuwe regels en minder downforce beter is. Alleen verwacht ik wel dat je in het eerste seizoen weer grotere gaten gaat zien. Dat is en blijft altijd even afwachten."

Of strafgewicht de oplossing is, daar twijfelt Verstappen aan. "Om echt te kunnen racen moet je elkaar beter kunnen volgen. Op dat gebied gaan we met de nieuwe regels wel de juiste kant op, maar of het genoeg is, weet ik niet."

Met medewerking van Dieter Rencken.

De stoelpoten van Albon wankelen en Verstappen heeft zijn voorkeur al uitgesproken voor Nico Hulkenberg. Hoe lang laat Red Bull Albon nog spartelen? Dat en meer wordt er door autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen besproken in de nieuwste RN365-podcast, die hieronder te beluisteren is.

Speel de Viaplay Pitstop Challenge en maak kans op een VIP kartavond met Tom Coronel.

Speel nu de pitstop game
Forbidden

Weddenschappen Max Verstappen

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

Formule 1 GP Portugal 2020 RN365 Nieuwsdossier

3 reacties

RN365 Special
Red Bull-kopstukken vreesden even het ergste voor Verstappens kampioensbolide

RacingNews365 zat na het F1-seizoen exclusief samen met twee Red Bull-kopstukken. Technisch directeur Pierre Wache en Chief Engineer Paul Monaghan. Zij praten uitgebreid over de RB18 waarmee Verstappen dit jaar vijftien races won. Voorafgaand aan het seizoen vreesden ze nog dat de auto misschien 'beschadigd' zou zijn door het kampioensgevecht in 2021. Dat en meer lees je in ons interview.

Lees meer
Viaplay
x
Interview met Verstappen Max baalt van zijn 'luie' F1-bolide: "Dat is toch wel zonde"