In Saoedi-Arabië hoorden we namelijk al dat de vloer nieuw was, maar omdat de veranderingen niet zichtbaar waren, was het team niet verplicht om de nieuwe onderdelen op te geven. Hier in Miami echter zijn de schotten van de Venturi-kanalen vóór de vloer ook veranderd en dat zijn wel degelijk zichtbare elementen.
Het is dus in alle opzichten dezelfde vloer die in Saoedi-Arabië werd geïntroduceerd met het verschil van de nieuwe schotten aan de voorkant, die de wijziging van de vloer in twee etappes compleet maken. Dit is een aanpassing die gericht is op het bepalen van verschillende drukniveaus onder de auto en vooral het volume van de Venturi-kanalen ter hoogte van het gebied vóór de achterwielen.
Dit zijn allemaal veranderingen die voorafgaan aan een volgende stap die gepland staat voor de GP Emilia Romagna. Het doel is natuurlijk om de auto competitief te maken in een breder scala aan omstandigheden en dus op verschillende circuits. Geen gemakkelijke uitdaging, want karakter van deze auto lijkt een sterke dosis inconsistentie te behouden, wat wordt benadrukt door de moeilijkheden die Yuki Tsunoda ondervindt ten opzichte van Max Verstappen, nog steeds de enige coureur die het grillige gedrag van de auto onder controle heeft.
Bij winst van Piastri, Norris, Verstappen of een andere favoriet in Miami, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!