Red Bull maakte deze donderdag gebruik van haar right of review , waarmee het de stewards kan proberen te overtuigen om een zaak te heropenen. Dan moet het team echter wel met nieuwe bewijzen komen, en dat dacht Red Bull ook te hebben gedaan toen men donderdagmiddag om 16:00 uur deelnam aan een video-call met de stewards. Het 'nieuwe' bewijs dat Red Bull aandroeg was het volgende: Powerpointslides met GPS-data van beide wagens (Hamilton en Verstappen) ten tijde van het incident in bocht negen; Powerpointslides met verschillende racelijnen van Hamilton en Leclerc in ronde vijftig; Simulaties van het incident; Slides met beelden van Alexander Albon die tijdens een testdag op Silverstone de zelfde lijn als Lewis Hamilton reed; Om geaccepteerd te worden moet het bewijs nieuw zijn, significant zijn, relevant zijn, 'ontdekt zijn' (en dus niet gecreëerd) en moet het bewijs ten tijde van de initiële beslissing onbeschikbaar zijn geweest voor de stewards. De stewards oordeelden echter het volgende: Hetgeen dat de stewards voorgelegd kregen van Red Bull was niet een significant en relevant nieuw element; De nieuwe elementen waren niet 'ontdekt', maar gecreëerd. Bovendien waren ze gebaseerd op data (GPS-data) die ten tijde van de eerste beslissing ook al beschikbaar waren voor de stewards; En dus keerden Christian Horner, die samen met sportief directeur Jonathan Wheatley en Head of Performance Engineering Ben Waterhouse namens Red Bull aanwezig was, met lege handen terug van hun virtuele meeting. Andrew Shovlin, Trackside Engineering Director van Mercedes, maar ook hoofdstrateeg James Vowles en sportief directeur Ron Meadows keerden met een voorzichtige glimlach terug naar de Mercedes-garage in Budapest.
Meest gelezen