De auto zoals hij tijdens fysieke presentatie in de AlphaTauri-kledingwinkel stond was de auto van vorig jaar met de kleurstelling van dit jaar. De computerrenders lieten meer zien van de daadwerkelijke auto, maar bij een directe vergelijking tussen de AT01 en de AT02 blijft het zoeken naar verschillen. De hele wirwar aan vleugeltjes en vinnetjes rond de bargeboards is als we deze foto's mogen geloven onveranderd gebleven, dat terwijl er sinds de reveal van AT01 toch ruim een jaar is verstreken. Heel aannemelijk lijkt ons dat dan ook niet. De neus is volgens AlphaTauri het gebied dat het meeste onder handen is genomen, maar dat is op de auto zoals deze getoond werd door het team niet te zien. Links en rechts zien er nagenoeg hetzelfde uit. Echter, aan de zijkant ervan zijn de sleuven van vorig jaar, die doen denken aan de kieuwen bij vissen, verdwenen. De grote 'schep' onder de neus, die we sinds 2020 op de Red Bull zagen, zien we nu in een eigen variant ook terug op de AlphaTauri.
Bij het bovenaanzicht valt natuurlijk de vloer van de bolide op. In lijn met de nieuwe aerodynamische reglementen loopt de vloer al eerder naar binnen, waarbij de sleuven en gleuven van vorig jaar plaats hebben gemaakt voor een veel vlakkere, 'cleanere' variant. Verder lijkt de behuizing van de motorkap van voor naar achteren in eerste instantie wat breder te beginnen, om wel al eerder naar binnen toe af te buigen. Het kan ingegeven zijn om de nieuwe Honda-motor te huisvesten onder de kap. Mogelijk zien we iets soortgelijks op 23 februari bij de launch van Red Bulls nieuws RB16B.
Meest gelezen