Waar bij de seizoensopener het verschil tussen de poleposition-tijd en de best of the rest nog twee seconden bedroeg, is dat verschil teruggebracht tot iets meer dan een seconde. De rek lijkt er daarmee echter wel uit te zijn.
Onderstaand schema maakt per Grand Prix duidelijk hoe groot het verschil in kwalificaties tussen de absolute kop en de best of the rest was. Wat daarbij opvalt is dat die positie voortdurend door een ander team met een andere motor wordt ingenomen. Het toont aan dat de strijd achter de top drie ongemeen spannend is.
Onderstaande tabel laat echter ook zien waarom juist die teams allang niet meer kijken naar de top drie en onderling hun eigen strijd voeren.
De achterstand van de subtop op de kop per Grand Prix:
Grand Prix | Poleposition-tijd | Best of the rest | Verschil |
---|---|---|---|
Australië | 1:21.164 (Hamilton) | Magnussen | 2.023 sec. |
Bahrein | 1:27.958 (Vettel) | Gasly | 1.317 sec. |
China | 1:31.095 (Vettel) | Hülkenberg | 1.437 sec. |
Azerbeidzjan | 1:41.498 (Vettel) | Ocon | 1.025 sec. |
Spanje | 1:16.173 Hamilton | Magnussen | 1.503 sec. |
Monaco | 1:10.810 (Ricciardo) | Ocon | 1.251 sec. |
Canada | 1:10.765 (Vettel) | Hülkenberg | 1.208 sec. |
We verloten maar liefst 10 schaalmodellen en 10 caps onder onze YouTube-abonnees! Maak nu kans op één van deze prijzen door je te abonneren op ons YouTube-kanaal én te reageren onder de video via de onderstaande knop.
Abonneer, reageer en win!Meest gelezen
In dit artikel