De fysieke Max Verstappen Shop in Swalmen is door de jaren heen een begrip geworden in Nederland. Het werd de plek voor fans van de viervoudig wereldkampioen om op een fysieke locatie merchandise te kopen. Maar de fans kunnen niet heel lang meer genieten van die winkel. Door het aantrekken van Fanatics als partner van Verstappen, een bedrijf dat sportartikelen en sportmerchandise verkoopt, sluit de fysieke shop namelijk.
Raymond Vermeulen, de manager van Verstappen, zegt daar het volgende over bij De Limburger. "Die zal ergens begin volgend jaar gaan sluiten. Ik verwacht dat rond 1 maart de deuren dichtgaan." Daar zullen de fans ongetwijfeld van balen, iets wat Vermeulen wel snapt. "Het is toch een soort bedevaartsoord geworden voor de supporters."
Dat de winkel haar deuren sluit, is in goed overleg gebeurd met de eigenaar van de winkel, Roger Hermans. "Die gaat van zijn pensioen genieten en zal als raadgever op het gebied van merchandise bij ons betrokken blijven. We gaan op goede voet uit elkaar", aldus Vermeulen.
Daarna legt hij uit waarom er voor Fanatics is gekozen als partner. "Het is de allergrootste en allerbeste van de wereld. Met een wereldwijde dekking. Dat is de schaalvergroting die we nastreven. Om de volgende stappen te maken."
Toch wordt er ook verder gekeken dan alleen online verkoop, zo geeft Vermeulen aan. "Fanatics werkt vaker met concepten als pop-upstores. Dat is iets waar we nu naar gaan kijken."
Ook interessant:
Het boek van het F1-seizoen 2025 kan nu echt dicht. Een fenomenale Max Verstappen werkte volgens velen zijn beste seizoen ooit af, maar hoe kijken de heren Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk daar tegenaan? Je hoort het in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365!
Meest gelezen
In dit artikel










Praat mee!