Voorafgaand aan de Grand Prix van Monaco gaf Max Verstappen aan dat hij niet zo'n gokker is en hij zijn geld liever nog in de zee zou gooien. Dankzij zijn crash in de derde vrije training heeft hij met de vrije bandenkeuze nog enkele troeven in handen. Pirelli geeft aan dat een éénstopper de snelste strategie is. In het ideale scenario wordt gestart op de hypersofts, om na 14 ronden binnen te komen voor supersofts. De op één na snelste optie is starten op de ultrasofts en na 25 ronden binnenkomen voor de supersofts. Aangezien de volledige top tien op hypersofts start, zal optie één voor hen het uitgangspunt vormen. Deze scenario's gaan echter uit van een race zonder tegenstanders en zonder safety cars. Uiteindelijk gaat het er in Monaco vooral om dat je op juiste moment goed inspeelt op wat er op de baan gebeurt. Max Verstappen kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om te beginnen met een hele lange stint op één van de twee hardere compounds, om aan het eind van de race misschien nog iets uit te richten. Zo valt iedereen door pitstops voor zijn neus weg, zonder dat hij teveel moet riskeren om aan zijn concurrenten voorbij te komen.
Meest gelezen