Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 VER + 0.745
  • 3 BOT + 37.383
ita
vr 16 apr - zo 18 apr
  • 1 VER LAP 63
  • 2 HAM + 22.000
  • 3 NOR + 23.702
bhr
por
vr 30 apr - zo 02 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 29.148
  • 3 BOT + 33.530
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 15.841
  • 3 BOT + 26.610
por
mco
do 20 mei - zo 23 mei
  • 1 VER LAP 78
  • 2 SAI + 8.968
  • 3 NOR + 19.427
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
  • 1 PER LAP 51
  • 2 VET + 1.385
  • 3 GAS + 2.762
mco
fra
vr 18 jun - zo 20 jun
  • 1 VER LAP 53
  • 2 HAM + 2.904
  • 3 PER + 8.811
aze
aut
vr 25 jun - zo 27 jun
  • 1 VER LAP 71
  • 2 HAM + 35.743
  • 3 BOT + 46.907
fra
aut
vr 02 jul - zo 04 jul
  • 1 VER LAP 71
  • 2 BOT + 17.973
  • 3 NOR + 20.019
aut
gbr
vr 16 jul - zo 18 jul
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 LEC + 3.871
  • 3 BOT + 11.125
aut
hun
vr 30 jul - zo 01 aug
Quali za 31 jul
Race zo 01 aug
gbr
bel
vr 27 aug - zo 29 aug
Quali za 28 aug
Race zo 29 aug
hun
nld
vr 03 sep - zo 05 sep
Quali za 04 sep
Race zo 05 sep
bel
ita
vr 10 sep - zo 12 sep
Quali za 11 sep
Race zo 12 sep
nld
rus
vr 24 sep - zo 26 sep
Quali za 25 sep
Race zo 26 sep
ita
tur
vr 01 okt - zo 03 okt
Quali za 02 okt
Race zo 03 okt
rus
jpn
vr 08 okt - zo 10 okt
Quali za 09 okt
Race zo 10 okt
tur
usa
vr 22 okt - zo 24 okt
Quali za 23 okt
Race zo 24 okt
jpn
mex
vr 29 okt - zo 31 okt
Quali za 30 okt
Race zo 31 okt
usa
bra
vr 05 nov - zo 07 nov
Quali za 06 nov
Race zo 07 nov
mex
aus
vr 19 nov - zo 21 nov
Quali za 20 nov
Race zo 21 nov
bra
sau
vr 03 dec - zo 05 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
aus
are
vr 10 dec - zo 12 dec
Quali za 11 dec
Race zo 12 dec
sau
hun Hongarije
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Mercedes

F1-baas: "Dat gaat Mercedes tot aan de zomerstop nog flink bezighouden"

In Frankrijk werd Mercedes nog geklopt op strategie, maar in de eerste race in Oostenrijk was Red Bull gewoon puur sneller dan de regerend wereldkampioen. Reden voor het team om eens goed naar zichzelf in de spiegel te kijken en hard na te denken over hoe het nu verder moet, vindt Ross Brawn.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes

Bij de Grand Prix van Stiermarken moest Mercedes achter winnaar Max Verstappen van Red Bull met plaats twee en drie genoegen nemen. Meer zat er gewoon simpelweg niet in, zei Lewis Hamilton na afloop al. Met de nieuwe regelgeving van 2022 voor de deur staat Mercedes voor de keuze of ze dit jaar moeten laten lopen ten faveure van volgend seizoen of dat ze toch nog alles eruit moeten persen om Red Bull van de wereldtitel af te houden.

Volgens Ross Brawn wordt dat laatste erg lastig. "Het is een zeer moeilijk jaar voor Mercedes om in terug te kunnen komen, want de focus ligt zo zwaar op volgend seizoen en de nieuwe regels", schrijft de Formula 1 Managing Director, Motorsport in zijn column voor Formula One.

"Er kan niets aan de motor gedaan worden. Gaan ze dan geld in deze auto stoppen en wat opofferen voor volgend jaar?", vraagt Brawn zich hardop af. "Ik denk het niet, aangezien het zo moeilijk is om ineens het momentum in een auto op te pikken waar je niet meer aan werkt."

Brawn verwacht dan ook geen grote dingen meer van de Zilverpijlen dit jaar. "Ze kunnen nog wat effectiever proberen te racen en iets meer performance uit de set-up van de auto knijpen, maar ik denk niet dat we nog veel grote upgrades of veranderingen aan de auto zullen zien", zegt hij. "Ze moeten iets meer sap uit de citroen zien te knijpen zonder er teveel geld in te stoppen wat de prestaties van volgend jaar negatief kan beïnvloeden."

Mocht Mercedes toch nog ergens in willen investeren dit jaar, dan weet Brawn misschien waar ze hun geld het beste in kunnen steken. "Het lijkt erop alsof Red Bull minder last heeft van drag (luchtweerstand, red.), waardoor ze een voordeel hebben op de rechte stukken. Ik weet niet of dat een optie is voor Mercedes. Zijn ze op hun best? Trekken ze hun simulaties in twijfel? Is de ontwikkeling van een nieuwe achtervleugel wellicht het soort project waar ze wat geld in kunnen stoppen? Dat gaat ze tot de zomerstop nog flink bezighouden. Als we daarna weer verdergaan, zal iedereen zich richten op volgend jaar. Laten we kijken wat er de komende drie races gebeurt voor de zomerstop."

In de Formule 1 wordt er vaak gesproken over het ERS-systeem, maar hoe werkt dit systeem nu eigenlijk? En wat betekent ERS precies? RacingNews365 legt je in onderstaande video alles uit wat betreft het hybridesysteem en hoe het systeem een belangrijke rol speelt in de hedendaagse Formule 1.

7 reacties

    x