Maximaal $ 145 miljoen mogen de teams vanaf volgend jaar nog spenderen aan hun race-activiteiten. Een bedrag dat stapsgewijs terug wordt gebracht tot $ 135 miljoen in 2023. Daarnaast krijgen de winnende teams een extra handicap: ze mogen minder uren spenderen aan de aerodynamische ontwikkeling van hun bolides. "Het is allemaal heel logisch. De grote teams hebben makkelijk praten als het over de euro's gaat, maar die kunnen het Formule 1-veld niet alleen vullen. De show moet doorgaan en daar heb je ook de kleinere teams voor nodig. Je kan geen races houden met zes of acht auto's", legt Coronel uit in gesprek met RacingNews365. "De F1 had geen goed businessmodel, want niemand verdiende er geld! Je denkt toch niet dat rijke vaders zoals Lawrence Stroll instappen om geld te verdienen met de autosport? De enige manier om miljonair te worden in de autosport is om er als multi-miljonair in te stappen en uiteindelijk als miljonair te eindigen." Coronel vervolgt: "De Formule 1 was eigenlijk gewoon dood, zeker voordat Max Verstappen kwam. De races waren toen al helemaal saai, Max brengt gelukkig nog wat vuurwerk. Maar de sport is nog altijd te saai, te voorspelbaar. Mensen zetten er de TV wereldwijd niet langer voor aan. Je hebt veranderingen nodig, grote veranderingen en dat begrijpt Liberty Media maar al te goed."
Meest gelezen