Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
aut Uitslag Race
Start GP Hongarije
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 2020

Coronel: "De Formule 1 was op sterven na dood"

Autocoureur Tom Coronel juicht de grote veranderingen in de Formule 1 toe. Een budgetcap en beperkingen op het gebied van ontwikkeling aan de auto's moeten het veld dichterbij elkaar brengen.

Interview
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Maximaal $ 145 miljoen mogen de teams vanaf volgend jaar nog spenderen aan hun race-activiteiten. Een bedrag dat stapsgewijs terug wordt gebracht tot $ 135 miljoen in 2023. Daarnaast krijgen de winnende teams een extra handicap: ze mogen minder uren spenderen aan de aerodynamische ontwikkeling van hun bolides.

"Het is allemaal heel logisch. De grote teams hebben makkelijk praten als het over de euro's gaat, maar die kunnen het Formule 1-veld niet alleen vullen. De show moet doorgaan en daar heb je ook de kleinere teams voor nodig. Je kan geen races houden met zes of acht auto's", legt Coronel uit in gesprek met RacingNews365.

"De F1 had geen goed businessmodel, want niemand verdiende er geld! Je denkt toch niet dat rijke vaders zoals Lawrence Stroll instappen om geld te verdienen met de autosport? De enige manier om miljonair te worden in de autosport is om er als multi-miljonair in te stappen en uiteindelijk als miljonair te eindigen."

Coronel vervolgt: "De Formule 1 was eigenlijk gewoon dood, zeker voordat Max Verstappen kwam. De races waren toen al helemaal saai, Max brengt gelukkig nog wat vuurwerk. Maar de sport is nog altijd te saai, te voorspelbaar. Mensen zetten er de TV wereldwijd niet langer voor aan. Je hebt veranderingen nodig, grote veranderingen en dat begrijpt Liberty Media maar al te goed."

RN365 Nieuwsdossier Interviews

RacingNews365 voorziet de racefans dagelijks van exclusieve interviews met F1-coureurs en prominenten uit de auto- en motorsport.

13 reacties

    Breaking Horner weet waar Mercedes het verschil met Verstappen maakt